Ulkoinen kovalevy Macistä PC: käyttöön

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi skaaresv 04.01.2011.

1. skaaresv

skaaresv Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli minulla on ulkoinen kovalevy (Iomega), jota käytin aiemmin käyttänyt PC:lläni. Haluaisin kuitenkin käyttää sitä Macilläni ja formatoin sen silloin aikoinaan, siis ainakin luulisin, että formatoin. En muista kuitenkaan, mitä sille tein, koska siitä on jo aikaa. Nyt kuitenkin olen tullut katumapäälle ja haluaisin sen jälleen PC:n käyttöön. Mitä teen, jotta se onnistuisi? Nyt kun liitän sen USB-portin kautta PC:lle, niin kone ei tunnista/löydä sitä.
    Kiitos, saanko selko-ohjeita. Toivottavasti tämä kysymys tuli oikeaan osioon.

2.  
  3. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Windowsin levynhallinnasta poista osiot, osioi uusiks ja formatoi. Luulis onnistuvan. Levyn tiedot häviää siinä.

4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Jos on tärkeetä tietoa, niin live-linux cd:llä kokeile näkeekö paremmin macin sotkut.
    Ja siirrä PC:n kovolle talteen.
    Sit osio pois uusiksi ja formatoiden.

Mä ihmettelin kun usb-tikun käytin macissä, niin sehän loi sinne jotain kumman mac aknsioita, varmuuskopiota virheiden varalle ties mitä. Onneksi ei sentään mennyt lukukelvottomaksi.
    Mutta tikkuhan olikin fat32, yleinen pc/mac/linux

Oisko sulla muuten että on joku macin formaatti ja siksi ei näy Oma tietokone?
    Ja sotkeeko niin ettei edes tule 'laite löydetty' kun usbiin kytkee?
    Linux hallitsee paremmin myös mac asioita kuin winukka.
    GParted on osiontiohjelma linuxiin, esim. Puppy Linux cd:ssä on.
    Muista formatoida fat32, niin tajuaa winukkakin.
    winukassa voit muuntaa ntfs, jos tarpeena on yli 4GB videoiden tallennus ulkoiseen. Mut ntfs on kunnolla sit vaan winukka käytössä. (Puppy kyllä osaa kirjoittaakin. Mutta virheitä voi linux ntfs:n kanssa tehdä).

Jaa tämä sivu