Ulkoinen kovalevy hajosi koneen virransäästön takia?

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi jurassic187 10.10.2011.

1. jurassic187

jurassic187 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Western Digital Scorpio Blue lakkasi toimimasta ja epäilen, että otti nokkiinsa, kun kone meni käytön aikana lepotilaan, jolloin usb-virransyöttö katkeaa.
    Tämän jälkeen windows ei enää tunnistanut kyseistä levyä vaan ainoastaan kertoi virheen tapahtuneen. Laitehallinnasta yritin laitteen kohdalta ratkaisuksi klikkailla "poista käytöstä" jonka jälkeen "ota käyttöön", mutta tuloksetta. Seuraavaksi tietenkin siirryin kokeilemaan kohtaa "poista" ja laite poistui luettelosta kokonaan. Ja nyt olen siis tässä pyytämässä neuvoa.
    Kiitos kaikille, jotka osaavat ja viitsivät auttaa!

Viimeksi muokattu: 10.10.2011
  2.  
  3. jurassic187

jurassic187 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lisään vielä, että kone meni siis virransäästötilaan videokuvaatoistettaessa, jolloin tietenkin heti liikautin hiirtä ja näin normaalitila palautui takaisin. Eli todennäköisesti kovalevy siis kävi nopeasti pois päältä.

4. Pc_P

Pc_P Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Ota irti, laita kiinni eri liittimeen ja käynnistä kone ulkoisenkovon ollessa kiinni..
    Toimiiko?
    Minulla ovat myös usb laitteet tehneet tälläistä.
    Mm. Mp3 soitin lakkasi toimimasta ^^

En ole expertti tälläisissä, mutta omani olen saanut tälläisillä nikseillä toimimaan.

Viimeksi muokattu: 10.10.2011
  5. jurassic187

jurassic187 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole apua tuostakaan.

Kone ei anna kovolle virtaa (normaalisti kuulee pienen hurinan kun laittaa korvan kiinni koteloon).

Jaa tämä sivu