Tarkoitus olis hommata ulkoinen kiintolevy jota käyttäisin varmuuskopioinnissa (kuvat, videot, tiedostot yms yms...) Hinnan pitäisi pysyä noin 100e:ssa. Ja nytpä sitten se ongelma eli mikä olis "paras" tuossa 100e:n hinnassa. Ainiin kokona 500gt. Onko sitten mikä nopein? USB vai firewire.. Vaihtoehtoina tällähetkellä: LaCie Desktop Hard Drive 500GB - ulkoinen USB2.0 kovalevy (~100e) Western Digital Elements 500GB (~100e) Western Digital MyBook Essential Edition 2.0 500GB USB 2.0(~100e) Seagate FreeAgent Dekstop 500GB ulkoinen USB2.0 (~120e) Maxtor OneTouch 4 - 500GB (~100e) Buffalo DriveStation TurboUSB 500GB - ulkoinen kovalevy. (~120e)
Kuulopuheiden mukaan Maxtorista kannattaa pysyä kaukana. Itse ottaisin noista tuon Seagaten. Tuntuu jotenkin luotettavimmalta noista.
Itse omistan kaksi ulkoista kiintolevyä, toinen 500gt ja toinen 320gt. 500gt on Lacien, toinen buffalon. Ei noilla sinänsä ole yhtään mitään väliä minkä valitset, yhtä hyviä ne ovat kaikki. Itse en toista tällaista porschen designaamaa kovalevyä ota, koska niissä on joissain sisällä tuuletin, kuten tässä, ja se pitää aikamoista surinaa päällä ollessaan. Tosin uudessa mustassa designissa ei ole tuuletinta, koska laatikko on suunniteltu eri tavoin, joten sekin on hyvä vaihtoehto. Itse valitsisin varmaan Lacien, koska se on tyylikkäin, mutta kuten todettu, ei niillä sen kummempia eroja ole ominaisuuksiltaan.
Kannattee valita sellainen kovo johon löytyy liitäntä koneesta :b Esim. firewire ei ole läheskään kaikissa kokoonpanoissa.
Molemmat liitännät löyty koneesta joten ei siitä pitäisi jäädä kiinni. Mutta jos noissa ei suurempia eroja ole niin taidan ton LaCien ottaa juuri sen "tyylikkyyden" takia... Joskin olen kuullut että siinä ois jotain virtanappi ongelmaa ollu mut en sit tiiä?