Osaako kukaan auttaa ongelmassani, windowssin puolelta pääsen nettiin asetuksia muuttamatta ja silloin kun minulla oli mandrake noin 3 kk sitten silläkin pääsi nettiin aivan helposti ja molemmista dhcp:llä. Nyt kun asentelin ton Ubuntun, niin asennuksessa se koitti hakee niitä dhcp asetuksia ja ei onnistunu. Pari kertaa pistim retryä ja ei silti onnistunu ja sitten valitsin että tee asetukset myöhemmin. Oon koittanu muuttaa asetuksia, mutta netti ei silti pelaa. Jos joku viisampi pystyy auttaa. Ubuntun versiona on 5.04 "The Hoary Hedgehog".
No tuota se valittaa vissiinki jokaisen koneella. Oisit vaa tehny verkkoasetukset automaattisesti uudelleen. Noin oljenkortena kirjoittele $ sudo ifdown eth0 && sudo ifup eth0 Katso, saatko yhteyden ADLS -boksiisi $ sudo ifconfig Jos et saa, sun täytyy ladata boksin moduulit. Tuolla lisää infoa: http://www.gentoo.org/doc/fi/handbo...6.xml?style=printable&full=1#book_part1_chap3 Toi dhcpd on tosi kätevä, mut en tiiä, miten sen saa toimimaa Ubuntussa... o.0
Siis mulla on Homepna, eli mulla on Homepna verkkokortti koneessa ja siitä tulee suoraa johto seinää.