Hei. Olen nyt jonkin aikaa tätä koettanut saada toimimaan, ihan kaikkien ohjeidenkin mukaan tehty mutta ei vain toimi. Compiz Fusion asentuu mutta kun koetan saada sen kautta jonkin 3D-efektin kuten "Cube" niin tulee "Can't enable virtual effects" tjsp. Koneessa on ATI Mobility Radeon X1600 johon on ajurit asennettu. Mietin vain että mikäli tätä ei vain saa toimimaan niin mitenkäs sitten, pitäisikö päivittää 8.04-versioon? Tässä vielä mitä olen käyttänyt kun olen laittanut toimimaan: - http://howtoforge.com/compiz-fusion-ubuntu-gutsy-gibbon-ati-mobility-radeon-9200 (samat sijainnit ja muuta vaikka ovatkin eri kortit, ATIlta kuitenkin) Ja tällaisen löysin koskien 8.04-versiota. - http://howtoforge.com/compiz-fusion-ubuntu-8.04-ati-mobility-radeon-9200 Sen verran tosiaan että Ubuntu on virtualisoitu XP:n kautta VMware Serverillä (joka voi siis vaikuttaa toimintaan). Kiitos etukäteen jo mahdollisista vastauksista. rantom
Mullakin joskus on ollu samantyyppistä, eiköhän tossa voisi olla siitä kyse, että ne ajurit ei kumminkaan toimi ihan niinkun pitäis, lataapa joku 3D-svellus pakettienhallinnasta (vaikka se 3d-biljardipeli =D), jos se ei toimi, tai ruinaa jotain niin vika on varmaankin justiin ajureissa. Kyllähän ton näyttiksen nyt pitäis normaalisti compizia pyörittää
Ymmärtääkseni Wmwaren maksullisessa serverissä on mahdollista pyöritellä openGL:ää jotenkuten, muttei vielä ilmaisjakeluversiossa. Tämä oli tilanne ainakin vielä muutama kuukausi sitten.
Turha yrittää ajella 3D tilaa virtualisoidussa ympäristössä, vaikka toimisikin niin on todella hidas.
Pyöritän Ubuntu 8.04 vistan rinnalla. Kaikki toimii hyvin... mutta kun olen asentanut compizin en tiedä miten se käynnistetään. Olen hyvin vasta alkaja tässä asiassa. Toivon että tarkennatte tätä compiz onkelmaa.
yläpaneelista järjestelmä -> Asetukset -> Edistyneet työpöytätehosteiden asetukset. Sieltä laitat ne asetukset jota haluat käyttää, opit käyttämään compizia hyvin kokeilemalla, että mitä mikäkin tekee, netissä on myös joitakin "ohjeita" jos haluat etsiä
Eli siis kun avaan 1.järjestelmän->2.Asetukset->3.Edistyneet työpöytä tehosteiden asetukset-asetuksia ei löydy. Siis 1. ja 2. löytyy muttei kolmatta
Compizin voi käynnistää joko kirjoittamalla ccsm konsoliin tai järjestelmä, asetukset, Edistyenet työpöytätehosteiden asetukset.