Tyhjien DVD-levyjen säilyvyys ennen polttoa

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zapetu 04.07.2005.

1. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysyisin kokemuksianne kuinka kauan olette pitäneet hyllyssä tyhjiä DVD-levyjä ennenkuin olette polttaneet ne? Minkälaista säilyvyyttä tyhjille levyille voi olettaa, että polttolaatu ei merkittävästi heikkene?

Itse olen useita CD-levyjä (Verbatim) polttanut parin vuoden säilytyksen jälkeen. Ja hyvin on toiminut. Olen jopa polttanut viiden vuoden säilytyksen jälkeen levyn (Kodak Gold) ja ainakin polttavassa asemassa toimi. Käsittääkseni ainakin CD-levyjen kohdalla suositellaan polttamista puolen-vuoden sisällä hankkimisesta. Miten on DVD:iden kohdalla?

Merkkikohtaisia eroja on varmasti paljon. Itse ajattelin lähinnä hyllyssä varastoida Verbatimin levyjä. Halpamerkit pyrin polttamaan pois, tosin jonkun testikappaleen voisi jättää ja kokeilla polttaa parin vuoden päästä.

2.  
  3. turska

turska Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Piti ihan testata,pari vuotta ollut avaamaton Verbatin 5kpl/slim:jä hyllyssä,hyvin sujui poltto ja toimii ainakin koneessa ja eri dvd-soittimissa.

4. Iisalmi

Iisalmi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm.. Ei ole mitään havaintoa ja itseasissa on pakko myöntää että en ollut edes kuullut tuota puolen vuoden sisällä.. Mut kyllä kait ne jonkin aikaa säilyy, ainakin meillä säilynyt.

Jaa tämä sivu