Työläppäri raskaaseen käyttöön

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi 73r0 04.05.2013.

1. 73r0

73r0 Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Hakusessa olisi hyvä kannettava videoeditointiin ja vfx-työhön. Tällä hetkellä minulla on pöytä pc, mutta nykyisin tulee jonkun verran reissattua ja olisi tarvetta pystyä hoitelemaan töitä reissun päällä. Mietin aluksi, pitäisikö minun hommata mac, koska se on niin yleisessä käytössä tällä alalla. Taidan kuitenkin tulla aivan hyvin toimeen pc:llä ja se tulee huomattavasti halvemmaksikin. Mikähän olisi hyvä ja luotettava pc läppäri tarpeisiini? Voi toki ehdotella mäkkiäkin jos on perusteita miksi kannattaisi sitä harkita.
    Koneessa pitäis olla tarpeeksi tehoa ja laadukas näyttö visuaaliseen työhön. Käyttelen pääasiassa after effectsiä ja photaria. Samalla hankkisin noin 600 euron hintaisen ohjelmiston ja kokonaisbudjetin en haluaisi menevän kovin paljon yli kahden tonnin.

2.  
  3. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    Elikkäs 1200-1400e budjetilla?
    Haluamasi näytön koko?
    Muita erikoisia mieltymyksiä? Esim merkkiä?
    Tässä nyt yksi ehdotus mistä voidaan alkaa pohjaa luomaan. Iso hyvä näyttö, tehokas prosessori ja tehokas näyttis.
    Itse laitoin omaan isoon asukseeni SSD kovon ja lisää Ramia. Operaatio oli todella helppo ja TAKUUTKIN SÄILY. Vaikka itse tuon teinkin. 24kk takuu tuossakin.
    EDIT: Muisti: 8 GB (2x4GB, 4 muistikantaa 2 vapaana) DDR3-1600
    Kiintolevy: 750 GB SATA, 2 2,5" levypaikkaa 1 vapaana
    Tuossa minua kiinnostavat ominaisuudet. Menee SSD kovo sisään ilman räpeltämistä ja säilyy 750gb kovo, ja ramia voi käytännössä heittää lisää jos tuntuu että kuvanmuokkaus ohjelmat siitä hyötyy.

Viimeksi muokattu: 04.05.2013
  4. 73r0

73r0 Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Jotakuinkin tuolla budjetilla. Erikoisena mieltymyksenä oisi se, että konetta ois mukava liikutella ja helppo käyttää esim. junassa yms. Siinä mielessä kone ei saa olla liian kookas ja painava. Näyttö ehkä maksimissaan joku 15-tuumainen. Ehdottamasi kone oli oikein erinomainen ominaisuuksiltaan, mutta 4,5-kiloisena aika painava kannettava. Jos löytyisi noita samoja ominaisuuksia mutta näppärämmän kokoisessa paketissa. Merkillä ei niin väliä, kunhan se on luotettava ja toimiva. Olen siinä käsityksessä, että juurikin nuo Asukset ovat laatupelejä.

5. zipperi

zipperi Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Asuksen 15" painaa noin kilon vähemmän.

6. Themu

Themu Active member

Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    yleensä 15'' ei ole 2x hdd paikkaa jolloin halpaa lisänopeutta ei voi sinne laittaa (sddtä kun on käyttänyt, ei todellakaan halua sitä normaalia koneen tahmasuutta ja jumittelua, ja koneet missä on ssd valmiina, maksaa hunajaa) ja mielestäni kilo ei hauiksessa tunnu, varsinkin kun on sylissä. Minulle ainakin isompi kone = parempi näppis,
    Mutta tämä on oma mieltymykseni. Voit toki itse ehdottaa ''olisiko tämä tai tämä kone hyvä'' koska minun mielestä, läppärit ovat todellakin mieltymyksien armoilla kun ei niissä yleensä käytetä mitään erillislaitteita kuten näppistä, hiirtä tai näyttöä.

Viimeksi muokattu: 06.05.2013
  7. 73r0

73r0 Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    On jäänyt tämä projekti vähän sivummalle, mutta nyt on enemmän kuin ajankohtaista tämä investointi. Olen metsästellyt sopivaa ja nyt tais löytyä sellainen jossa on ne ominaisuudet joita tarvitsen eli:

- Tehokas
    - Hyvä näyttö
    - Kevyt, mukava kuljettaa mukana
    - SSD
    - Hyvä akkukesto

Kaikki ominaisuudet löytyy tästä koneesta: http://www.jimms.fi/tuote/NP770Z5E-S02SE
    Hieman joutuu joustamaan alkuperäisestä budjetista, mutta tämä vaikuttaa niin hyvältä, että ostoon lähtee.

Viimeksi muokattu: 15.06.2013

Jaa tämä sivu