1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Twinhan DTV Alpha -ongelmia

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi proplems 21.02.2007.

  1. proplems

    proplems Member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs omistan tuon Twinhan DTV Alpha -digiviritin kortin.
    Se on ollut käytössä jo muutaman kuukauden ja toiminut ihan siedettävästi.
    Tässä kuitenkin olis pari ongelmaa purtavaksi ja toivotavati ratkaistavaksikin.

    1. Tätä ei varmaankaan pysty ratkaisemaan, mutta jos joku keksis jotain mitä vois
    yrittää niin kiitos ja kumarrus. Eli välillä kun ohjelman avaa ja yrittää katsoa
    jotain kanavaa, tulee ilmoitus "Failed to play program", signaalin laatu ei kuitenkaan
    laske yhtään sen alemmas kuin tavallisestikaan. No tämä ei sinänsä häiritse, koska
    kun vaihtaa kanavaa muutaman kerran onglema häviää, ajastus-nauhoitus onkin sitten
    eri juttu, koska se yritää vain kerran päästä läpi ja jos tulee se ilmoitus niin se siitä
    nauhoituksesta... Tämäkin korjaantuu periaatteessa sillä, että jättää ohjelman
    päälle kun ajastus on päällä, mutta on tosi turhauttavaa kun se pyörii turhaa vaikka sitä ei
    tarvitsisikkaan vielä.

    2. Ohjelman laatu on siedettävän hyvä suoraan katsottaessa, mutta nauhoituksen laatu
    onkin jo sitten aivan eri juttu. Otetaan esimerkiksi sellainen että jos mä nauhoitan
    puolentoista tunnin mittasen jakson siitä tulee n.3 gigan kokonen .mpg tiedosto,
    mutta kuvan laatu on sama/HEIKOMPI kuin yhtäpitkällä netistä ladatulla 700 megan kokoisella
    .avi tiedostolla. Olisko jotain mahdollisuutta saada se nauhottamaan parempi laatusta
    kuvaa. Asetuksista en ainakaan vielä oo löytäny kohtaa jossa vois valita nauhoituksen tarkkuuden.

    3. Edellisessä ongelmassa jo vähän pohjustettiinkin tätä kolmatta onglemaa...
    Eli tää tekee monen gigan kokosen .mpg tiedoston parin tunnin tallennuksesta.
    Olisko mahdollista saada jonkinlaine codecci/vastaava joka pakkais sen videon automaatisesti
    vaikka divx:iksi.

    SUURET kiitoksest niille jotka toivottavasti vaivautuis auttamaan.
     
  2.  
  3. proplems

    proplems Member

    Liittynyt:
    26.11.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  4. KustaaIII

    KustaaIII Regular member

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    370
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla ainakin tuo "Failed to play program" tulee kun valitsee maksullisen kanavan, koska ne on salattu, pitäs olla katselukortti.

    Onko sulla system setting->decoder setting- MPEG2 DxVA accelerator valittu.En tiä onko sillä mitään merkitystä mutta mulla se on valittu. Ei mulla vaan oo mitään eroo livellä ja nauhotuksella ja time shifting toimii myös.

    Kahden tunnin elokuva 4Gigaa onko se joku ongelma?
     
  5. Bantze

    Bantze Member

    Liittynyt:
    06.05.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse käytän pääasissa ProgDVB -softaa ja nauhoituksen laadussa tulee joskus eroja. Luonnollisesti ohjelmalla näyttäis olevan suuri merkitys kuvanlaatuun. Uudemmat ohjelmat nauhoittuu selvästi paremmalla laadulla johtuen varmaan jo niiden kuvauslaadusta. Laadun ero näkyy live kuvassa, mutta paljon selvemmin nauhoituksessa. Uudemmat ohjelmat nauhoittuvat pääasissa yhtä hyvällä laadulla, kun mitä digilähetyksissä näkyvät. Itse nauhoitan aina mpeg2 virtaa, jolloin laadun luulisi olevan parasta mitä tuosta vastaanotosta irti saa? Ja ProgDVB:n video asetuksissa kannattaa käyttää VMR9 (dx9) asetusta, ainakin täällä se antaa parhaan kuvan.
     
  6. pre6dator

    pre6dator Member

    Liittynyt:
    09.12.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vistan (64 bit ultimate) ei nuo XP:n ajurit toimi, ellen valitse ohjainallekirjoituksen pakotusta pois päältä buutissa. Näillä ajureilla ei toimi äänet, jos käyttää Twinhanin omaa softaa. MediaCenterin kautta taas toimii äänetkin, mutta sitten ei toimi Twinhanin kaukosäädin.

    Twinhanin sivuilla ei näy Vista ajureita. Onko kukaan saannut jollain konstilla toimimaan tuon Twinhan DTV Alphan Vista ajureilla?
     
  7. Eeveli

    Eeveli Member

    Liittynyt:
    08.03.2005
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ilmeisesti voin laittaa tähän ketjuun... siis mulla ei toimi Vistassa nyt ollenkaan Twinhan DTV-DVB Alpha USB2. Vista kyllä asentaa ajurin ja näyttäis että kaikki on kunnossa mutta ei ole signaalia eikä TV-ohjelmat tietystikään löydä asemia. Olen kokeillut Twinhanin mukana tulevaa ohjelmaa (tulee "fail to play the program" -ilmoitus) sekä MyTheatrea ja Media Centeriä. Aiemmin se toimi Xp:ssä.

    Näyttää siltä että Vista on asentanut omat ajurit ja jos yrittää twinhan ajureita asentaa niin tulee bluescreen :( ärsyttävää touhua!
     
    Viimeksi muokattu: 28.04.2007

Jaa tämä sivu