Ongelma on seuraavanlainen. Ennen pääsin ilman ongelmia kyseisen lootan hallintaohjelmaan, kun vaihdoin verkkokortin ip:n kiintäksi ja laitoin selaimeen osoitteeksi 192.168.0.254. No nyt kun yritän sinne päästä niin eipä menekkään minnekkään kun laittaa osoitteen nettiselaimeen. Ei siis tule sitä salasanankyselylootaa näkyviin, vaan ilmoittaa vaan ettei kyseiseen osoitteeseen saada yhteyttä. Missäs vois vika olla? Onko ehdotuksia?
IE:n asetuksista laita ruksi kohtaan "älä koskaan muodosta yhteyttä puhelinverkon kautta" tai jotai sinne päin... se ylimmäinen...
Ruksi on jo kohdassa "älä koskaan muodosta yhteyttä puhelinverkon kautta", eli ei johdu siitä. Kiitos kuitenkin. Onko muita ideoita?
siis.... laitoithan verkkokortin IP:t oikein... ne 3kpl... keskimmäiseen tulee automaattisesti jotain 255.255.255.0 ylimmäinen ja alimmainen pitää laitta itse. sitte käynnistä kone uudelleen. tyhjennä IE:n selainhirtoriat ja logit ym... kaikki ja kokeile.
Kun kyseiseen vehkeeseen tehdään muutoksia, niin seuraavalla tavalla pitäisi toimia: Koneelle ip asetuksiin ip = 192.168.0.50 aliverkon peite = 255.255.255.0 yhdyskäytävä = 192.168.0.254 Tämän jälkeen selaimella osoitteeseen: 192.168.0.254 käyttäjätunnus: admin (oletus) salasana: password (oletus) Kun asetukset on tehty, IP asetukset automaattiasetuksille. Edit: IP Muutoksien jälkeen tietokone on bootattava
Olen kokeillut explorerin lisäksi mozillalla. Ei auttanut. Pitäis kai koittaa resetoida tuo loota ja kokeilla sitten.
Kaikein helpoiten pääset kun päivität tuon boksin Bios:in, mulla oli sama ongelma ja sähläsin tuon purkin kanssa 12h kunnes päätin kokeilla viimeistä keinoa ja se oli BIOS!. Tuon jälkeen sinun ei tarvitse säätää yhtään mitään siinä purkissa.
No kumpi bios olis suositeltavampi. Ilman palomuuria vai palomuurilla? Emuleen olis tarkotus saada korkea tunniste. Siks olisin alunperin tonne asetuksiin halunnu päästäkin, että sais availla noita portteja. Jos päivitän biosin niin olis vähä pakko sen jälkeen päästä sinne asetuksiin käsiksi ku pitää vaihtaa tuo VCI-homma. Ei toimi netikan (vaasan läänin puhelimen)liittymässä suoraan.
Ota se ilman....Tuon päivityksen jälkeen sun ei tarvitse mennä sinne säätämään mitään, se boksi tekee sulle automaattiset asetukset...(SKO POIS)
resetoi purkkis siitä pienestä reset nappulasta ja kokeile uudestaan. Sama ongelma tuli mulle kun www-palvelimen laitoin yhteen koneista. purkin conffaus kun käyttää oletuksena samaa porttia 80... sitten kun pääset sinne hallintaan, muuta sieltä purkin http portiksi esim. 1001 ja sen jälkeen pääset sinne 192.168.0.254:1001 osoitteella. Ja olethan hakenut uudet biosasetukset easytelin sivuilta? p.s. itellä on verkkoasetukset automaattisesti... eli ei tarvitse muutella verkkokortin asetuksia purkin conffaamiseen. XP prota ei tarvitse buutata ip-muutosten jälkeen.
Nyt on uusi bios versio ja pääsen asetuksiin(jes). Mutta yllätys yllätys... nettiin en enää pääse. Piti palata takaisin 56k-modeemiaikaan, että saa tämän viestin kirjoitettua. Eli olen nyt kuutisen tuntia yrittänyt säätää noita asetuksia kohdalleen, mutta ei ole onnistunut. Alkaa "hiukan" jo pinna kiristyä. Auttakee! Jos jollain on netikan adsl liittymä ja sama loota niin tarkat ohjeet olis paikallaan. Kaikki muukin apu on tietenkin erittäin tervetullutta. Toivottavasti auttajia löytyy, koska omat taidot ei näytä riittävän. EDIT: otin easytelin sivuilta uudet ohjeet ja yritän niillä. Palaan asiaan...
No voi @$#&¤! Toimi päivän loistavasti ja kun tänään tulin kotiin niin täällä odotti iloinen yllätys. Yhteys katki ja boksi sekaisin. Ei pala eikä vilku adsl-valo enään -> bios sekaisin. Miten se omia aikojaan voi sekaisin mennä? Sattuisko jollain olla joku biosin palautusohjelma vai pitääkö mun nyt viedä tuo surkea loota huoltoon?
Mulle kävi samallailla. Vetoovat perkele siihen että sivuilla lukee ettei toimivaa laitetta saa päivittää. Oli uhkana että joudun maksamaan sen helvetin bios korjauksen. Mut onneksi en loppu viimeks joutunu, ku se yritys sai anteeks sen takuu jutun ku ei tienneet. Vituttaa tollane Telewell ku ei ota vastuuta bios koodeistakaan. Varsinki kun se kopiointiki laitteelle meni hyvin.
Eikö kenelläkään ole ohjelmaa jolla ton biosin vois palauttaa? Easytelin sivuilla on joku palautushomma 700-sarjan lootalle, mutta ei tälle(tietenkään). Laitoin viestin Easytelille, että vois noita palautuspaketteja laittaa nettiin jakoon kaikille malleille, kun kerran biospäivityksiäkin tyrkytetään.
Mulla kävi samanlailla, ei auttanut muu kuin lähettää tehtaalle eivät ottaneet mitään maksua. paitsi postikulut... olikohan 6€. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/58586
Tuo on tuolta Easytelin sivuilta. Ei siis ole enää ilmaista. Takuuta on vielä jäljellä, mutta ei taida bios-ongelmat kuulua takuun piiriin vaikka päivityksen jälkeen hienosti toimikin(päivän). Lähetitkö jpekkam lootan suoraan sinne tehtaalle vai jälleenmyyjän kautta? Halvimmaksi tavaksi taitaa tulla lähettää suoraan tehtaalle eikä viedä jonnekin huoltoon. Kauanko kesti, että sait takas tehtaalta?