Tv:stä tulee vain mustavalkoista kuvaa

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Jssxi 24.01.2008.

1. Jssxi

Jssxi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

koitan kytkeä tietokoneeseeni toisen näytön, tai siis oikeastaan TV:n. Saan kuvan kyllä näkymään TV:ssä, mutta vikana on, että kuva on mustavalkoinen. Siirrän kuvan S-video kaapelilla ja liitän sen TV:hen scartilla, missä on S-video liitin.

Näytönohjaimena minulla on joku RadeonX1300/X1500Seriesin perus kortti josta siis löytyy tuo S-video liitäntä normi näytön liitännän lisäksi. Telkkarina on tuollainen JVC:n vanha tv.

Eli miten saisin värin näkyviin, voiko olla että tarvitaan 256 värinen tila, vai mitä?

2.  
  3. paukka

paukka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi,
    mulla oli sama ongelma kunnes tajusin, että kuvaan tulee värit, kun otan digiboksista scartin irti. Toinen mikä vaikuttaa ainakin omalla kohdalla on se jos NTSC:tä ei ole vaihdettu PAL-muotoon näytönohjaimen asetuksista. Toivottavasti saat värit kuntoon:)

4. KustaaIII

KustaaIII Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli joskus sama ongelma.

Ratkes kun otin telkkarin ohjeen käteen ja vilkasin sieltä liitännät.
    Vain toinen scart-reikä vastaan otti s-videoo ja sekin piti laittaa toimintaan telkkarin asetuksista.

Eli vika voi olla siellä telkkarin säädöissä ja liitännöissä. Tutki.

5. juspa1

juspa1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla sama ongelma korjautui, kun painoin kyseiseen liittimeen liittyvää AV-nappia toistamiseen. Se vuorotteli s-videon ja tavallisen välillä (panasonicin töllö).

6. NoSkillZ

NoSkillZ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sen tv:n pitää tukea S-videota pelkkä scart adapteri ei riitä. Läheskään kaikki vanhat telkut ei hanskaa tuota.

Jaa tämä sivu