Ongelmana siis on, että minulla on TV:ssä vain yksi HDMI-sisäänmeno, mutta siihen pitäisi saada liitettyä sekä PC, WD TV Live HD -mediasoitin ja DVD-soitin (+ jotain muuta tulevaisuudessa.) Olen nähnyt netissä mainostettavan sekä kauko-ohjaimella että painonapeilla ohjattavia HDMI-valitsimia (mikähän lie valintalaitteen oikea nimi?), mutta olisi hyvä kuulla käyttökokemuksista, suosituksista ja karta-näitä -varoituksista. Minulla oli aikanaan sama ongelma SCART-liitännän kanssa ja hankin kaukosäätimellä ohjattavan SCART-valitsimen, mutta se oli täysi susi: vaihtoi jos vaihtoi ja saattoi hypätä omia aikojaan toiseen ohjelmalähteeseen. Siksi kyselen.
Ongelmana on HDCP protokolla, jota käytetään HDMI väylissä estämään luvaton(?) tiedonsiirto. Eli varmuuden vuoksi kannattaisi ottaa hdmi-jakaja joka tukee kyseistä toimintoa. Itsellä oli joskus jakaja joka oli vain "haaroitin" ja sillä sai muistaakseni jaettua vain esim tietokoneen yhden hdmin kahdelle telkkarille? EDIT: tuli mieleen voisiko kotiteatterivahvistimella saada hoidettua usean laitteen kytkemisen tv:hen EDIT2: ja tälläistä tarkoitin tuolla hdcp-jakajalla http://www.digishop.fi/aten-hdmi-jakaja-4-konetta-yhdelle-naytolle-1080i-1080p-1920x1200.html