TV.ssä vain yksi HDMI-sisäänmeno

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi HifiTollo 12.03.2012.

1. HifiTollo

HifiTollo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelmana siis on, että minulla on TV:ssä vain yksi HDMI-sisäänmeno, mutta siihen pitäisi saada liitettyä sekä PC, WD TV Live HD -mediasoitin ja DVD-soitin (+ jotain muuta tulevaisuudessa.)

Olen nähnyt netissä mainostettavan sekä kauko-ohjaimella että painonapeilla ohjattavia HDMI-valitsimia (mikähän lie valintalaitteen oikea nimi?), mutta olisi hyvä kuulla käyttökokemuksista, suosituksista ja karta-näitä -varoituksista.

Minulla oli aikanaan sama ongelma SCART-liitännän kanssa ja hankin kaukosäätimellä ohjattavan SCART-valitsimen, mutta se oli täysi susi: vaihtoi jos vaihtoi ja saattoi hypätä omia aikojaan toiseen ohjelmalähteeseen. Siksi kyselen.

2.  
  3. ric_91

ric_91 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ongelmana on HDCP protokolla, jota käytetään HDMI väylissä estämään luvaton(?) tiedonsiirto. Eli varmuuden vuoksi kannattaisi ottaa hdmi-jakaja joka tukee kyseistä toimintoa. Itsellä oli joskus jakaja joka oli vain "haaroitin" ja sillä sai muistaakseni jaettua vain esim tietokoneen yhden hdmin kahdelle telkkarille?

EDIT: tuli mieleen voisiko kotiteatterivahvistimella saada hoidettua usean laitteen kytkemisen tv:hen
    EDIT2: ja tälläistä tarkoitin tuolla hdcp-jakajalla http://www.digishop.fi/aten-hdmi-jakaja-4-konetta-yhdelle-naytolle-1080i-1080p-1920x1200.html

Viimeksi muokattu: 12.03.2012

Jaa tämä sivu