1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tv-out ongelma

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Digiface 15.06.2006.

  1. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    haluisin nyt todella tietää että missä oikeen on vika ku toi tv-out ei kunnolla toimi. mulla on siis s-video kaapeli ja siinä scart-adapteri. saan siis kyllä kuvan telkkuun, mutta kuva saattaa katketa televisiosta esim. kun vaihtaa videotiedostoa tai kun avaa ati control panelin. ja kun kuva katkeaa,niin siihen auttaa vain telkun sammuttaminen(kaukosäätimestä) ja uudelleen päälle laitto. ja kuva ei häviä vain E2 (tv-out) kanavasta vaan samalla myös häviää kuva E1 ja av kanavista,ei aina mutta useinmiten. toinen outo juttu on että control panelissa ei siinä TV:n kohtaa ole niitä master/clone nappuloita. http://i6.tinypic.com/14ikd1w.jpg

    jotenkin tuntuu että toi mun telkku (jotai 7v vanha Finlux 28" Skyline) ei oikee suostu yhteistyöhön ton mun näyttiksen kanssa.

    tää ongelma siis tuli kun ostin R9550 näyttiksen viime marraskuussa. sitä ennen oli R7000 jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia.

    oon kokeillu oikeestaa kaikkee mahdollista,mutta en oo vaa saanut ongelmaa ratkaistua. haluisin todella tietää että missä vika on. jos joku sen tietää ni oisin todella kiitollinen.

     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2006
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos näyttö ei tunnistu, voi sen pakottaa käyttöön. Eli Näytöt(display) välilehdeltä
    Kuvaa kuvaa
    Jos näyttö ei tunnistu, voi sen pakottaa käyttöön. Eli Näytöt(display) välilehdeltä
    Tuo päällä...
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564

    Suosittelisin hakemaan Ati.lta uusimmat ajurit. Täällä korjasi kaikenlaista pikku harmia ja vikaa.
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2006
  4. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    siis kyllä se näyttö tunnistuu silleen että saan kuvan telkkuun. ja se 'pakota tv' on päällä. ja ajurit on 6.4 versiot. tuskin ne ihan uusimmat tota mun ongelmaa korjaa. oon muuten kokeillu myös Omegoita,mutta ei auttanu.
     
  5. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Catalyst Control Center käytössä? näkyy olevan 6.5, saa tuolta ati.lta pelkästään ja suomeksi.
    Tossa uudessa versiossa/ laajennettu työpöytä, tuolta vois säädellä noita tv.n resoja herzejä tiedä auttaako mitään. Mutta luulisi kyllä tv.n synkkaavan, jos aikaisemmin toiminut mikä ettei nytkin.
     
  6. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lisää neuvoja kaipailtas.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos laitehallinnassa on myös Secondary/toissijainen(?) ATI:n ohjain, eli kaksi kappalein niin tuota on paha arvata mikä on ongelmana. Tietenkin sitä voi kokeilla totaalista ajurien poistoa jos se auttaisi.
     
  8. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyl on secondary ohjain. aika ärsyttävä toi ongelma kyl on. esim. jos katson jotai videotiedostoa,niin pelkkä soittimen (BSPlayer) sulkeminen saattaa joskus katkasta kuvan töllöstä. ja siihen tosiaan auttaa vaan töllön sammutus ja takas päälle laitto. ihme juttu.
     
  9. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 26.06.2006
  10. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä tuo näytönohjain pitäisi tuon AGP jutun puolesta toimia, molemmat tukevat AGP 4x tilaa.
    Oletko katsonut tuota päivitettyä TV-Out opasta jossa on tuo Catalyst Control Center kohta myös nykyään mukana?
     
  11. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sain nyt ne clone ja master napit näkymään tv:n kohtaa kun asensin ajurit cd:ltä joka tuli näyttiksen mukana. ne on 5.3 versiot. mutta siltikään ei se kuvan katkeamis ongelma hävinnyt (lue eka viesti). ja jotekin tuntuu että kuvan laatu ois nytten tv:ssä vähän huonompi noiden 5.3 ajureiden asennuksen jälkeen. voiko se olla mahdollista vaiko onko vain mun kuvitelmaa?
     
  12. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Nuo vakio kontrasti ja muut asetukset taitaa olla ajurikohtaisia eli jos on aikaisemmin itse korjattu niitä niin sen puolesta voi kuvanlaatu olla huonompi. Tuohon TV:n käytökseen en osaa mitään sanoa, paras olisi testata asiaa toisella TV:llä tai näytönohjaimeilla.
     
  13. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo värikkyyttä oli hieman liikaa ja se sai kuvan näyttämään huonompilaatuselta.
     
  14. mercci

    mercci Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ettet saisi svideota suoraan telkkariin, mulla samanikäinen finluxi ja sain sen toimimaan, kun vedin suoraan svideolla kiinni, ja sen jälkeen muutin telkkarin omista asetuksista sen sisääntulon svideoksi?
     
  15. Jrahikai

    Jrahikai Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2002
    Viestejä:
    552
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko ATI:sasi kaksi näyttöä telkun lisäksi kiinni, jos on toinen näyttö pois,ohjain kuormittuu muuten liikaa.
     
  16. Digiface

    Digiface Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2005
    Viestejä:
    612
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [bold]mercci[/bold],käsittääkseni telkussa ei ole erillistä s-video sisääntuloa. en ainakaan ole löytänyt.
     

Jaa tämä sivu