Kytkettyäni Tv:n koneeseen ja asetuksista klooni päälle kuva vain välähtää tv:ssä, eikä näy enään ollenkaan. Jos yritän uudestaan Nwiev kohta asetuksista on häipynyt. Näytön ohjain on siis NVidia Geforce fx 5500. Ennen toiminut normaalisti tv:n kanssa. Vika ilmestyi kun ensin olin laittanu kloonin päälle ja kuva näkyi normaalista, kone kysyi pidetäänkö asetukset vastasin vahingossa ei. Bootti ei auttanut.
Joo tää ongelma on jäänyt vähän hautumaan mulla. ajurit oon tuon jälkeen vaihtanu, mutta ei ole vielä tullut kokeiltua. Pitääpä koittaa nyt saman tien että onko ongelma poistunut.
No huh huh, olipas säätö. Käytin koneen ja tv:n kiinni ja kytkin piuhan. Sitten kone päälle ja asetuksiin. Huomasin että Nview kohta puuttui asetuksista kokonaan, laitoin force TV detectionin päälle. Boottaus ja kone ei lähde enään päällen. Jumii ennen sisään kirjautumista eikä auta vaikka kuinka odottais. Ei auttanut muu kuin vikasietotilan kautta järjestelmän palautus pari päivää taaksepäin. No edelleenkin se Nview kohta puuttuu ja enään en kokeile force tv detectionia joten tv-out saa jäädä. Ellei jollain ole jotain ideoita. Jaahas suomi hävis venäjälle rankkareilla Edit: n.100 typoa
Geforcen ohjaimia en suosittelis tv-outtiin kenellekään mutta jos haluut kokeilla niin sellasella ohjelmalla kuin tv tool -> http://tvtool.info/index_e.htm ... Ja varmista viellä et telkku tukee s-videota jos ei niin suosittelen että hankit sen s-video piuhan päähän s-video to komposiitti rca adapterin (biltemasta 3e) ja scart sovittimen... Helpottaa huomattavasti...
Joo se on sillä adapterilla. Ja aina ennen on näkynyt normaalisti. Se vika siis ilmestyi ton jälkeen kun kuva tulee televisioon ja se kysyy että pidetäänkö asetukset niin vastasin vahingossa ei.
Voisko joku neuvoa muakin tässä TV-Out asiassa ? Mulla on tollanen asus 9600xt [http://download.hiq24.de/@au-ja.org/2004/asus9600xt-4.jpg] ja siinä tuli mukana tälläinen liitin Asus Video-In/Out adapter. TV:ssä ei ole S-videota. Miten saan liitetty näytönohjaimeni TV:een? Kiitos vastauksista etukäteen ! Ja niin omistan myös DVD soittimen LG DVX8951, jos siitä on jotain hyötyä ??
Tuo linkkisi ei ainkaan äsken toiminut, mutta siinä video-in/out adapterissa on varmaan ainakin keltainen RCA-liitin, josta saa komposiittivideota ulos. TV:seen voi syöttää kuvaa komposiittivideona Scart-liittimen (pinni #20) kautta sopivalla adapterilla, jollaisen löytää kaikista kunnon kodinkoneliikkeistä tai vaikkapa Biltemasta sekä Partcolta. Toki välijohdon kolvaa äkkiä itsekin. Paremman kuvanlaadun saa käyttämällä s-videoliityntää, mikäli TV sitä tukee (Scartin pinnit 20 (Y) ja 15 (C)). Myös 'Scart <-> s-video'-adaptereita löytyy em. liikkeistä. S-videosta voi tehdä komposiittia joko esim. Biltemasta löytyvällä parin euron muuntimella tai yhdistämällä itse s-videon krominanssisignaali (C, pinni 3) 220-470 pF kondensaattorin kautta luminanssisignaaliin (Y, pinni 2). MiniDIN-4 liittimen 'pinoutista' näkee kahta versiota, tässä käyttämäni piikkien puolelta katsottuna on: -3-2- 4---1 (Toinen numerointivaihtoehto löytyy vaikkapa urlista http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/avkoulutus/1995/videoliitin.html. Huomaa, että pinnien signaalit ovat kuitenkin aina samat, vain numerointi vaihtelee.) Useimmat uudehkot telkkarit hyväksyvät ainakin yhden scart-liittimensä kautta s-videota. Yleensä TV:n asetuksista on tällöin valittava ko. scartille 's-video'-tila, sillä, kuten edellä näkyy, Scartin pinniä #20 käytetään sekä komposiittivideon että luminanssisignaalin tuomiseen telkkarille. Mikäli TV luulee s-videota komposiitiksi, kuva näkyy mustavalkoisena, sillä tällöin krominanssi(eli väri-)signaalia ei käsitellä lainkaan. Mikäli johtoja rupeaa itse väsäämään, on luonnollisesti kytkettävä myös laitteiden maat toisiinsa. S-videossa maat ovat miniDINin pinneissä 1 ja/tai 4, Scartissa videomaa on pinni #17. Äänet viedään telkkariin Scartin pinneissä #2 (oik.) ja #6 (vas.), audiomaa on pinni #4.