=http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs...16d653d43617465676f7279446973706c617956696577 Tuollaista olen siis katsellut. Mikä tästä puuttuu tai mikä vikana kun jos muiden valmistajien 37" 200Hz lcd telkkareitan katsoo niin noin 200 maksaa enemmän... Onko LG vain niin halpa merkki? Entä pitäisikö katsella vain led-tv:eitä, että ei tarvitsisi muutaman vuoden päästä taas vaihtaa? Onko se led tekniikka se seuraava juttu? Pärjäisikö tuolla tv:llä sen reilut 5vuotta?
Eipä tuossa 37SL8000:ssä ainakaan paperilla mitään ihmeellistä vikaa satu silmään. Itse asiassa ko. mallia näyttää mieluumminkin kehutun pelitesteissä pienen "lagin" ansiosta. Kun LED-taustavalaistut mallit nyt ovat tunkemassa joka paikkaan, niin ehkä se voisi osin selittää vanhempien mallien kohtuullista hintaa? Pärjääminen "reilut 5 vuotta" riippuu niin kovasti katsojan omista vaatimuksista ja käyttötavoista, että siihen ei osaa ottaa kantaa. Esim. 3D-tekniikkaa pusketaan varmasti ensi vuonna tuleviin töllöihin. Tekniikka kehittyy niin vauhdilla, että 5 vuotta on pitkä aika ihan uusimmallekin laitteelle. "LED-telkkareissa":han erona on taustavalon tuottotapa, loisteputkien (CCFL) sijaan valo tulee LED:istä. Parhaissa LED-malleissa taustavalot saadaan päälle vain niissä paikoissa kuvaa, jossa valoa tarvitaan, jolloin mustista kohdista kuvaa saadaan kunnolla mustia. Tekniikkaa kutsutaan nimellä local dimming, erotuksena reunavalaistuista, joissa kontrastissa ei suurta eroa CCFL-malleihin ole. Perinteisessä LCD-telkkarissahan musta pyrkii olemaan harmaata, eli kontrasti on huonohko. Se, kannattaako hyvästä LED-telkasta maksaa satasien lisähintaa juuri nyt, on taas katsojasta kiinni. Valoisassa huoneessa eroa tuskin huomaa, mutta häiritseekö kuvan harmaus pimeässä huoneessa ja kuinka paljon, se on itse mietittävä. LED-taustavalo säästää tietysti myös hieman sähköä loisteputkiin verrattuna.