TV:n Nauhoittaminen ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tässä on oma ohjeeni TV:n nauhoittamiseen. Olen aika aloittelija, mutta olin itse tyytyväinen lopputulokseen. Tässä nyt sitten kaikki napinpainallukset mitä itse olen tehnyt. Näitä tarvitset: - ShowShifter - TMPGEnc - VirtualDub - 'Riittävästi' levytilaa - Windows Media Audio 9 - Xvid - Goldwave Alku - Showshifter 1. Käynnistä ShowShifter 2. Mene Television-valikkoon 3. Mene Compression-valikkoon Asetukset osa 1 4. Valitse Compression Profiles 5. Paina plussaa 6. Valitse "New Profile" (muuta miksi nimeksi tahdot) 7. Valitse File Formatiksi "Windows Media ASF Writer" 8. Paina sitä ylintä vasaran kuvaa Asetukset osa 2 (Video Settings) 9. Valitse Compressoriksi WMF Windows Media Video V8 10. Paina Edit States 11. Paina plussaa 12. Valitse "New Profile" 13. Laita Bit Ratehen "5 000 000" 14. Paina alapuolen 'kyllä' nappia 15. Laita Capture Formatiksi YUY2 16. Laita Capture Sizeksi 384 x 288 17. Paina alapuolen 'kyllä' nappia Asetukset osa 3 (Audio Settings) 18. Paina Audio Settingsin vasaraa 19. Valitse compressoriksi "WMF Windows Media Audio 9" 20. Valitse Compressor Stateksi Default 21. Valitse Audio Channeliksi Stereo 22. Valitse Sample Frequencyksi 48000 23. Valitse Sample Bitiksi 16 24. Paina alapuolen 'ok' näppäintä Asetukset osa 4 25. Valitse profiiliksi nyt "New Profile" 26. Paina alapuolen 'ok' näppäintä 27. Voit vielä valita ajastimen (hyvin kätevä toiminto ainakin mulle) tai alkaa suoraan nauhoittamaan 28. Suorituksen jälkeen sulje ShowShifter Goldwave 1. Avaa Goldwave 2. Avaa "sinun-nauhoittamasi-tiedosto.wmv" 3. Tallenna tiedosto "sinun-nauhoittamasi-tiedosto.wmv" -> ihan-mikä-vaan.wav (Goldwaven oletusasetuksena pitäisi olla 16 Bit, Stereo, Signed) 4. Sulje Goldwave TMPGEnc 1. Avaa TMPGEnc 2. Paina Video sourcen Browse ja valitse sinun nauhoittamasi tiedosto(.wmv) 3. Valitse Audio Sourceksi sinun juuri goldwavella tallenettu tiedosto(.wav) 4. Valitse File-valikosta "Output to file -> AVI file" 5. Valitse Videon settingsistä Xvid MPEG-4 Codec 6. Paina Setting 7. Laita bitrateksi 1 500 8. OK 9. OK 10. Tallenna sitten millä nimellä tahansa 11. Suorituksen loputtua lopeta TMPGEnc VirtualDub 1. Avaa VirtualDub 2. File -> open video file ja valitse sieltä juuri tallentamasi avi-tiedosto. 3. ok -> ok 4. Valitse video -> Direct Stream Copy 5. Valitse Audio -> Wav Audio -> Valitse Goldwavella tallentamasi tiedosto -> Ok 6. Valitse Audio -> Full Compressing Mode 7. Valitse Audio -> Compression -> Mpeg Layer-3 -> 192/kBit/s, 48 000 Hz, Stereo 24KB/s 8. File -> Save Avi ja sitten on valmis kun olet saanut suoritettua koko operaation 9. Lopeta VirtualDub 10. AND BINGO! Laittakaa kommenttia!