TV:n Nauhoittaminen ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tässä on oma ohjeeni TV:n nauhoittamiseen. Olen aika aloittelija, mutta olin itse tyytyväinen lopputulokseen. Tässä nyt sitten kaikki napinpainallukset mitä itse olen tehnyt. Näitä tarvitset: - ShowShifter - TMPGEnc - VirtualDub - 'Riittävästi' levytilaa - Windows Media Audio 9 - Xvid - Goldwave Alku - Showshifter 1. Käynnistä ShowShifter 2. Mene Television-valikkoon 3. Mene Compression-valikkoon Asetukset osa 1 4. Valitse Compression Profiles 5. Paina plussaa 6. Valitse "New Profile" (muuta miksi nimeksi tahdot) 7. Valitse File Formatiksi "Windows Media ASF Writer" 8. Paina sitä ylintä vasaran kuvaa Asetukset osa 2 (Video Settings) 9. Valitse Compressoriksi WMF Windows Media Video V8 10. Paina Edit States 11. Paina plussaa 12. Valitse "New Profile" 13. Laita Bit Ratehen "5 000 000" 14. Paina alapuolen 'kyllä' nappia 15. Laita Capture Formatiksi YUY2 16. Laita Capture Sizeksi 384 x 288 17. Paina alapuolen 'kyllä' nappia Asetukset osa 3 (Audio Settings) 18. Paina Audio Settingsin vasaraa 19. Valitse compressoriksi "WMF Windows Media Audio 9" 20. Valitse Compressor Stateksi Default 21. Valitse Audio Channeliksi Stereo 22. Valitse Sample Frequencyksi 48000 23. Valitse Sample Bitiksi 16 24. Paina alapuolen 'ok' näppäintä Asetukset osa 4 25. Valitse profiiliksi nyt "New Profile" 26. Paina alapuolen 'ok' näppäintä 27. Voit vielä valita ajastimen (hyvin kätevä toiminto ainakin mulle) tai alkaa suoraan nauhoittamaan 28. Suorituksen jälkeen sulje ShowShifter Goldwave 1. Avaa Goldwave 2. Avaa "sinun-nauhoittamasi-tiedosto.wmv" 3. Tallenna tiedosto "sinun-nauhoittamasi-tiedosto.wmv" -> ihan-mikä-vaan.wav (Goldwaven oletusasetuksena pitäisi olla 16 Bit, Stereo, Signed) 4. Sulje Goldwave TMPGEnc 1. Avaa TMPGEnc