TV:n häiriöääni

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi dvd-ossi 29.12.2010.

1. dvd-ossi

dvd-ossi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olohuoneen telkusta on kuulunut noin vuoden ajan ihmeellinen piipittävä häiriöääni.Toisessa huoneessa olevasta telkusta ei tätä ääntä kuulu ja olohuoneen telkkua olen kokeillut toisessa huoneessa eikä siellä ääntä kuulu siitäkään.TV on Panasonic plasma jossa on ferriittisuotimet virtajohdossa.Aiemmin olohuoneessa oli JVC kuvaputki tv ja piipitys kuului myös siitä.Ääni muistuttaa morsetusta ja joskus se toistuu tiheään ja joskus vain silloin tällöin.Itse epäilen häiriön tulevan sähköverkosta ja mahdollisesti jonkun naapurin laitteesta(kerrostalo)Onko kukaan kuullut vastaavasta ja millä sen mahdollisesti saisi pois?

2.  
  3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. pietu_66

pietu_66 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse lähtisin veikkaamaan jotain langatonta laitetta. Onhan nuita langattomana esim. sääasemat..tietokoneen hiiret, puhelimen bluethoot ominaisuus on kans hyvä antamaan "harmoonisia" taajuushäiriöitä<---veikkaan tuota..tulee välillä, kun puhelin/tietokone on liitetty pariksi..päivittää ja etsii pariaan aina välillä :). Tosin voi se tulla myös kaapeliverkon kauttakin naapurista(mikä yllättää joskus!!?) Joulun aikaan nämä vilkkuvat valot antaa myös hyviä häiriöitä! .. Aloita poissulkemalla tietokoneen ja puhelimen bluethooth /langattomat laitteet..näppikse,hiiret..jne.. tässä aluksi..

5. pyhsa

pyhsa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Säätyykö tämä piippi-ääni laitteen valoisuuden mukaan?

6. dvd-ossi

dvd-ossi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Antenni on haaroitettu samasta.Pitää testata tuo jatkoroikka,olen tilannut myös galvaanisen erottimen

7. dvd-ossi

dvd-ossi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Enpä ole huomannut tommosta

8. dvd-ossi

dvd-ossi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jatkoroikalla testasin toisen pistorasian käyttöä mutta ei vaikuta häiriöön.

Jaa tämä sivu