Tv näytöksi

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi SkettU 31.08.2010.

1. SkettU

SkettU Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkotus olis päivittää kone ja näyttö, mut tarve on tv:lle & näytölle, joten tv:tä olen etsimässä. Mikä tv olis hyvä näytöksi? Tv:n katselu lisäks tulis pelailuun (mm. MW2), netti, leffat yms.normikäyttö..

Kokoluokka olisi 22"-26"..ja vähintään kaapeliviritin..

Samsungin tv:stä & näytöistä tähän mennessä ei ole hyviä kokemuksia, joten onko muita vaihtoehtoja???

2.  
  3. JPQ

JPQ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yksi varoitus kokemus eli pettymys...
    no kokemusta mitä ilmeisemmin Philipsin 22pfl5604h (no kuvassa näyttää samalta) ja koko täsmää eli 22tuumaa. En suosittele koska:
    - tekstitykset ylenkanavilla saa toimimaan pistämällä ne pois päältä ja takaisin päälle
    vaatii käytännössä aina tuon. Aikaa vievää ja turhauttavaa. Et olen kuullut väitetyn että yleisistä merkeistä ainoa jossa on tämä pulma.
    - jos haluat katsoa 4:3 ohjelmnaa ilman venytettyä kuvaa ei onnistu ja automaattinen kuvakoko joskus ihan mainoksenkin kesken vaihtaa suhteita jotenkin tuntuu että siinä joku tyhmä tekoäly joka ei olisi merkille ennen kuulumatonta. sama koskee tätä pulmaa
    mitä edellisessä kirjoitin.
    - minusta valikot on hitaan oloiset ja helposti kun vaihdan vaikkapa ext2 käyttöön valikkojen tuntuma aiheuttaa että valitaankin ext3 eli rauhallisesti selviää valikoiden kanssa mutta jos tottunut jouheaan toimintaan niin ei. ja ext2 valinta usein tarpeen koska tallettava digiboksi täällä siinä kiinni.
    ongelmat kait koskee kaikkia philipsin fullhd televisioita näin olen ymmärtänyt ilmeisesti kaikissa sama ohjelmisto. no ainakin tämmöisiä en tiedä muusta.
    ps. atk käytöstä en ei kokemusta eikä kuvasta muutenkaan hdmin puolelta toimii täällä vain televisona ja dvd soittimen perässä... ja itsellä Samsungin näytöt on toiminee aikalailla hintansa veroisesti (putkinäyttöjä) en tiedä nykyisistä.

4. jouluq

jouluq Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse olen pähkäillyt tuon 27" Samsungin ja Benqun välillä.

Nykyinen Samsung Syncmaster 226BW -näyttöni hajosi juuri takuun umpeuduttua, ja odotan Samsungilta päätöstä, meneekö korjaus tuotevirhevastuun piikkiin. Jos menee, niin päädyn nytkin Samsungiin, koska vaikka tässä nykyisessä on sen mallin huonoin paneeli, niin ainakin näytön värisäädöt saa kalibroitua kohdilleen: valokuvia tulostaessa värit ovat prikulleen samat kuin näytöllä. Eli ainakin siinä Verkkiksen myyjä oli oikeassa puhuessaan näytön värinsäädöistä.

Benqussa näyttäisi olevan eniten liitäntöjä, mutta siinähän ei ole kai tv-viritintä? Näyttö tosin on eri kuin esim. Verkkiksen kuvassa. Jos tässä olisi tv-viritin, valitsisin Benqun, koska siskonpojalla vastaava 24", ja siinä on kuulemma melko mukava näyttö myös pelatessa.

TV:nä olen kokeillut usb-liitäntäisiä TerraTec Cinergy HTC USB XS HD että Fuj:tech DTV PRO USB digi-tv, mutta se ominaisuus mikä toisessa on hyvä on toisessa huono ja päinvastoin. Kummassakaan ei tekstitykset toimi oikein kaikilla kanavilla ja seinäantenniin kiinnitettynäkin kuva nykii. Speksien mukaan vanha tietokoneeni pitäisi riittää noille.

Eihän nämä mitään Eizoja ole värintoistoltaan, mutta eipä ole hinnaltaankaan. Kun nykyään tuntuu siltä, että näytöt ja virittimelliset näytöt (edellinen tv/näyttöni oli LG ja sekin hajosi eka kerran jo takuuaikana) on tehty juuri ja juuri takuuajan kestäviksi, niin eipä kannata kalliimpaa hankkia.

Kerrohan sitten käyttökokemuksistasi, kun jonkin noista tai muista vastaavista hankit!

5. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse hankin tuon Gigantin tarjoustelkun (32" Philips 299e) ja hyvin tuntuu pelittävän. MW2 on erittäin helppo pelata eikä kuvassa näy haamuilua komponentti- tai VGA-liittimiä käytettäessä tai kuvan häntimistä kuten joissain halvoissa malleissa tuntuu olevan. Toki tässä ei mitään DVB-C -viritintä ole (pelkkä DVB-T), mutta senkin saa toimimaan ulkoisella boxilla jos tarpeellista.

Tuo tarjous päättyy sunnuntaina.

Jaa tämä sivu