Elikkä omistan TV:n analogisella virittimellä sekä VHS + DVD yhdistelmän sekin vain analogisella virittimellä,ks laitteita käytän ainostaan kosnsoli pelailuun sekä leffojen katseluun. Digiboksia ei ole, eikä tule,minulla näin ollen ei ole mahdollisuutta vastaanottaa TV lähetyksiä..?? No voiko lupatarkastaja vaatia tässä tapauksessa lupamaksun??
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/393869 vastaus löytyy heti keskustelun alusta. ei sun tarvitse maksaa tv-lupaa.
Juu, ei tarvi. Silloin kuuluu maksaa, jos yksikin kanava näkyy.. tällaista selittivät, kun asiaa joskus tiedustelin.
Mutta, mutta... Eurosport näkyy vielä analogisessa verkossa ja näin ollen joudut maksamaan tv-lupamaksun.
Eikö ole vain viisaampi tehdä vanhanaikaiset ja lyödä ovi nenän edestä kiinni "Mulla mitää telkkaria oo..."
Ei näy mulla eurosport vaikka on kaapeli talous, ainostaan täällä näkyy joku JTV , kyllä yle osaa kikkailla jotta sais rahat pois.. ylen sivuilta: ''Televisiomaksulla saa ylen hyvää Televisiomaksua on maksettava aina kun voi vastaanottaa ja seurata televisiolähetystä. Näiltä sivuilta löydät tietoa tv-maksusta, milloin sitä pitää maksaa ja mitä kaikkea sillä saa. Television käytöstä on tehtävä ilmoitus Viestintävirastolle. Ilmoituksen perusteella virasto laskuttaa television käyttäjältä televisiomaksua. Tv-maksut digiaikana Analogiset televisiolähetykset päättyivät antennitalouksissa 31.8.2007 ja kaapeliverkossa 29.2.2008. Tv-maksuvelvollisuus jatkuu tämän jälkeen, jos seuraa televisiolähetyksiä esimerkiksi: * digitelevisiolla tai televisiolla johon on liitetty digisovitin * satelliittivastaanottimella * kännykkätelevisiolla (DVB-H) * tietokoneella, esimerkiksi IPTV:n kautta. Televisioilmoitus tulee olla aina tehtynä, jos on mahdollista vastaanottaa televisiolähetystä. Sillä ei ole merkitystä otetaanko lähetystä vastaan analogisena vai digitaalisena. Esimerkiksi jotkin kaapeliyhtiöt lähettävät edelleen analogisia lähetyksiä. '' ...Eikö tuota tv-lupaa voitaisi ottaa verorahoista?
toivotaan että tulevaisuudessa se myös otetaan verorahoista. tuo on kuitenkin "muinaisjäänne" 70- luvulta. itsellä ei ole varaa ylellisyyteen nimeltä tv-lupa joten olen luopunut siitä vapaaehtoisesti, heh. en tiedä sitten jos et virittäisi eurosport kanavaa, niin miten se tulkittaisiin ? eli jos sitä ei sulla näkyisi, niin eikö sulla olisi tv jossa ei näy yhtään kanavaa ??
Ja vielä hävittää TV:n antennijohdon, niin ei katselu kovin helposti onnistu. Mutta kai se lupatarkastaja silti voisi väittää katselun onnistuvan kohtuullisella vaivalla, jos oikein "mukavalla" tuulella olisi, ja sen sisään päästäisi.