Moi! Tässä olis tarvetta saada apua kokeneemmilta. Eli mulla on tommonen digitaalinen videokamera JVC DVX400EG ja olis tarkotus saada jollain tavalla kuvaamani jutut siirrettyä tietokoneelle, jotta voisin polttaa ne sit cd:lle ja katsella niitä dvd soittimellani, joka siis osaa lukea noita videocd:itä. Eli jos ostan tv-kortin, niin onnistuuko em siirto koneelle, kun kamera pystyy muuten siirtämään koneelle ainoastaan still-kuvat. Mitä pitäs siis hankkia/tehdä ja minkälaisia videoeditointi-ohjelmia suosittelisitte? Kiitos etukäteen avustanne.
Tarvitset kortin josta löytyy DV-IN(IEEE-1394) liitäntä, esim. TV-kortti jossa tuo DV-IN tai Firewire-kortti(yleensä mukana tarvittava softa kaappaukseen). Editointi-ohjelmista varmaan joku muu osaa kertoa enempi, mä olen käyttänyt "jonkun verran" Pinnaclen Studio 7 softaa. Digitaaliset videokortit:http://www.digivideo.org/tero/videokortit.php
Lähde: Verkkokauppa.com Adaptec FireConnect Plus 3-porttinen FireWire-kortti DVD/CD-poltto-ohjelmistolla. Adaptec FireConnect Plus kit tarjoaa FireWire/1394 liitännän PC:lle ja Macintoshille. Mukana tulee 3-porttinen FireWire PCI-kortti ja kaapeli. Helppo plug-and-play-liitettävyys 1394 laitteille, kuten kovalevyille, CD-RW-asemilla ja DV-videokameroille. Voit liittää jopa 62 ulkoista FireWire-laitetta yhteen FireWire-väylään. Mukana tulee myös Sonic MyDVD 3 ohjelmisto ja videoeditointiohjelmisto Windows:lle. Voit kaapata ja edioita videoleikkeitä ja polttaa ne DVD:lle tai Video-CD formaatissa CD/CD-RW-levylle.