Mikä ois toimiva TV-kortti+cablecrypt kokonaisuus? olen kokeillut kaikenlaista mut toimivaa ei ole löytynyt..
Cablecrypt käyttää VFW-ajureita [eli win98]. WDMlle [win Me2kXP] ei taida löytyä koodattuna encryptausohjelmaa.. Mikä OS sulla on?
Siltä varalta, ettette vielä ole itse löytäneet, tässä linkki CableCrypt -versioon, joka toimii (lähes) täydellisesti XP, DScaler 4.0 & Hauppauge BT878 -yhdistelmällä. Jossakin toisessa threadissa kuvanlaatua luonnehdittiin "karmeaksi", mikä ei kyllä alkuunkaan pidä paikkaansa ainakaan tämän version kanssa. Screen capturekin on, mutta en saa sitä minnekään esille tähän hätään. http://www.alvilag.hu/cablecrypt/download/CCD-XP32/3501/
Eli onko tuo Hauppauge joku näyönohjain? Ja mikä tuo DScaler on? EDIT: Joo näytönohjainhan tuo Hauppauge on. Entä DScaler , ohjelma?
BT848 tai BT878 on piiri, jota valmisti ennen Brooktree, nykyään firma on nimeltään Conexant. Piiri tai piirit ovat tarkoitettu analogisen videon purkamiseen. TV-kortissa on siis viritin (esim Philips) joka vastaanottaa tv-signaalin ja dekooderi (esim BT848/878) joka tarjoaa dekoodatun videodatan PCI-väylälle. PC:n laitteet ja ohjelmat käyttävät sitten rajapintaa (WDM), jolla lukevat em. datan väylältä ja tekevät sillä sitten mitä tekevät. Korjatkaa jos olen väärässä. [EDIT] Niin, siis että kun ostat tv-korttia, katso teknisistä tiedoista mitä piirejä kortti käyttää.
Jos mahdollista niin asenna VFW ajurit WDM ajureiden sijaan..ainakin Hauppaugen kortilla ei toiminut toi cablecrypt WDM ajureilla. VFW lisää myös monen muun ohjelman toimivuutta(Dr.DivX, VirtualDUB..)