Ajatuksena olis ostaa uudelle koneelle kanssa uusi näyttö ja mietin bundjetiks jtn 200e. Mietiskelin, että onnistuisiko ja kannattaisiko hommata nyt kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja hommata näyttö, jossa on tv-liitäntä myös? Vai meneekö turhaksi hihhuloinniksi?
pistät tämä koneeseen, niin siinä on telkkari. itselläni toimii erittäin hyvin. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6545
Kuvanlaatu noissa ei ole paras, mutta jos ei haittaa niin kyllä noilla katsoo. Ei se mitään pikseli mössöä kumminkaan ole Tämä Minulla on tälläinen ihan tyytyväinen olen ollut. Kaukosäädin ei toimi, mutta en tiedä mistä johtuu, voi olla viallinen.
Hmm, joo ratkasuna noi tikut olis iha mukavia, ittelläni sit vaa harvinaisen huono antenni tullu siinä mukana nimittäin pätkii sen kanssa pahasti eikä yle edes näy (tosin sitä nyt harvemmi tarvii). Se tosin on jo pari vuotta vanha kapine... Mites, onko noitte antennit sen verran hyviä, että pystyy ilman pätkimistä kattomaa?
Riippuu missä asut, jos asut kaupungissa niin kyllä pitäisi toimia. Minulla on metalli kopassa kiinni tuo antenni. Kiinitän johonkin metalliin niin toimii, muuten ei.
Jos käytettävissä ei ole kunnon antennia tai seinäpistoketta, niin tarvitaan apuvälineitä. Itse käytän n.10cm pituista pikku piiska-antennia jonka signaalia vahvistan antennivaahvistimella. http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161196574 http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161192743 Signaali on n.90% tasolla DVB-vieverin näytössä ja kuva todella hyvänlaatuinen, eikä pätki. Muuten tuo A-Linkin antenni näyttää täysin samalta kuin omani on.
Itse asun Joensuun keskustan lähellä ( Noin 5 km) Ja kannettavalla digi televisiolla näkyy kaikki kanavat vain tietystä paikasta sisällä. Antenni on noin 20 sentin pituinen paksu.
Sisäantenni pitääkin virittää sellaiseen paikkaan jossa sen näkyvyys on parasta (antaa parhaimman signaalin), silti tuo vahvistin toisi siihen varmaan paljon lisäpuhtia.
Hmm, pitänee kokeilla varmaanki ton vahvistimen kanssa, jos sit alkas pelittää vähä paremmin. Ite asun Helsingissä ja laittelin aina sitä antennia ikkunan vieree, mutta pätki se siltiki välillä, jos antenni oli huonossa asennossa. Oon kokeillu kahta eri antennia, tikun mukana tullu oli iha roskaa, mutta tää toine sentää näyttää jotakin. Pitänees kokeilla myös tota metalliin kiinnittämistä
"Kaukosäädin ei toimi, mutta en tiedä mistä johtuu, voi olla viallinen." asenna TV IR ohjelma joka tulee tikun mukana, ja ko. ohjlema pitää olla käynnissä jotta kaukosäädin toimii. ja pitää se tikku olla "näkyvillä" jotta se säädin toimii.
Mulla on kaksi uutta näyttöä. Siis sellasia missä ei ole viritintä ( Samsung 22" ja BenQ 21,5" HD). Aluksi kattelin anysee 30 :n kanssa Pc:n kautta, se kun ei toimi suoraan näyttöön, mutta minusta anysee on hidas ja kankea, no voihan sillä nauhoittaa kiintolevylle. Varmaan toi mitä toiset ehdotti on ihan hyvä, ainakaan se ei ole kallis. Mutta sitten tämä toinen vaihtoehto. Tilasin eBay:lta, tuli Kiinasta laite joka ei tartte PC:tä ollenkaan. Siinä on itessään kaikki, esim kuva kuvassa toiminto, nauhoitukset (USB liitäntä). En ole vielä edes kunnolla tutkinut kaikkia sen toimintoja ja ihme siinä on suomenkieliset toiminnot. Maksoi jotain 20 euroa. Tuo antennihomma.. minulla on kauppasatamalta ostettu antenninvahvistin kahdella ulostulolla. Jotain 20 euroa. Näytöistä maksoin, Samsung, uusi 100 euroa, BenQ uusi 140 euroa. Molemmat tosi hyviä PC:n näyttöjä myös. Eli näillä voi katsoa toista ja nauhoittaa toista. Tai miten haluaa. Äänet saan viritinvahvistimen kautta, joten on jonkinlainen kotiteatteri, kajarit 4X100w.
Kiitos. Saattoi olla patterikin väärinpäin Tuolla minun ostamalla laitteella näkyvät kaikki kanavat hyvin. Voitti mm. Mikrobitin testin. 100€ laitteetkin hävisivät tuolle.
Tuota hankkimaasi voisin minäkin harkita. Pari kysymystä: Vaihtaako se kanavat miten nopeaan? Tuntuuko siinä viritin muuten miten herkältä, ettei tarvita lisävirityksiä? Eräs asia vielä. Löysin Englannista Krystel merkkisen digiboxin jossa on jo DVB-T2 systeemi, eikä ollut kuin jotain 50 £. En ole vielä hankkinut. Harkinnan alla mikäli pian alkaa tulla teräväpiirtolähetyksiä yleisesti korpeenkin ja varmaan mökkiläisiä kiinnostaa myös. Mitä luin, niin DVB-T2 on huomattavasti edistyksellisempi kuin DVB-T.