Kysyisin, että miten päin minun kannattaa laittaa puhaltamaan kotelotuulettimet, jotta niistä saisi parhaimman hyödyn. Minulla on sellainen kotelo, jossa ei saa laitettua tuulettimia kotelon "etupaneeliin", vaan minulla on kaksi kotelotuuletinta vierekkäin kotelon sivupaneelissa, lisäksi minulla on yksi kotelon takaseinässä. Virtalähteen tuuletin sijaitsee ehkä hieman poikkeuksellisesti virtalähteen eli tuuletin imee ilmaa koneen sisältä ja puhaltaa ne sitten virtalähteen läpi ulos. Nyt minulla puhaltaa molemmat sivupaneelin tuulettimet sisään ja takakotelon tuuletin puhaltaa ulos. Onko tämä paras vaihtoehto? Sanottakoon vielä, että prosessorin edessä on sellainen horni suoraan pihalle. Näytönohjain on nyt suurinpiirtein kahden sivupaneelin tuulettimen edessä ja mietinkin, että kumpi tiputtaa näytönohjaimen lämpöjä enemmän, se että tuulettimet puhaltaa näytönohjaimelle ulkoa ilmaa vai, että ne puhaltaa näytönohjaimesta lämmöt pihalle. Selittäkääs vähän kun olen näissä aika pihalla
Tuli vielä toinenkin kysymys, minulla on näyttiksen tuuletin rikki ja olen hankkimassa uutta, mutta kestääkö näytönohjain kuinka hyvin tuollaisia 80 asteen pelilämpöjä? 60 astetta normilämpö. Nuo lämpötilat siis nyt, kun tuuletin rikki. Nuo kaksi kotelotuuletinta onneksi auttaa nyt tuon näyttiksen kanssa.