Käsiini on jäänyt kaksi vanhaa kannettavaa rohjaketta, Acer Extensa 5220 ja FS Esprimo v5535, joista kummankaan tuuletin ei vaikuta olevan elossa. Molemmat vaikuttavat tuuletinta lukuun ottamatta toimivilta kaluilta ja niille olisi molemmille käyttöä satunnaiseen surffailuun. Kummankaan koneen tuuletin ei siis lähde pyörimään missään tilanteessa. Pölyt on putsattu ja koitettu toimintaa irroittamalla tuuletin koneesta mutta pitämällä tuulettimen johto kiinni plugissaan. Täysin vastaavia tuulettimia vaikuttaisi olevan jenkeistä saatavilla hämärännäköiseltä sivulta, mutta kulut ovat turhan suuret tällaiselle tekohengitykselle. Eikä tosin ole edes varmuutta siitä että vika olisi itse tuuletinlaitteissa. Jos oikein olen ymmärtänyt ja etsinyt, yleisesti kaupan ei ole tuulettimia joiden liitin sopisi kannettavaan tietokoneeseen. Mitä siis pitäisi tehdä? Ensimmäisenä mieleen tulee ostaa muutaman euron kotelotuuletin ja yrittää itse vaihtaa vanhan tuulettimen piuhasta liitin uuden tuulettimen piuhaan ja nikkaroida hieman. Toinen vaihtoehto olisi kai ottaa kiintolevyt talteen ja heittää koneet roskiin.
Nooh.. Itse en haluaisi heittää konetta pois mutta tässä tapauksessa kokeilisin ensin itse korjata ja jossei toimi niin levyt talteen vain.
kannattaa yrittää "modata" sinne tuuletin jostain,kannattaa katsoa vaikka jostan vastaavanlainen tuuletin,ja modata se sinne koneen sisään,