Eli voisko joku neuvoa mitenkä noi spyvaret ja vastaavat hacking ohjelmat vois havaita jos ne on sun koneelle päässy? Mulla on Norton mutta se ei huomannu mitään. Mutta välistä tänne on ilmestyny semmosia ohjelmia mitä minä en tod oo ottanu ja ne ei suostu uninstaloitumaan. (valittaa jotain että kaikki saman ohjelman tiedostot pitää uninstaloida) Ei oikein menny minun järkeen. Eli onko jotain ohjelmia tähän? On muuten kiinteä yhteys Ennen zone alarmin ottoa netissä surffailessani joskus aukes ihan yhtäkkiä semmonen sivu jossa minun IP osoite näky sekä kovalevyni hakemistot!!!!!!!!!! Vähän pelottaa että mitä seuraavaksi. Myös muut turvallisuuten liittyvät neuvot olisi tervetulleita. Kuten varmaan ymmärrätte niin avulla olis aika kiire. Kiitos etukäteen.
"palomuurin" käyttö on suositeltavaa. Noiden ohjelmien poiston kanssa olen joskus itse käyttänyt RegCleaner ohjelmaa jolla saa aika hyvin poistettua tuommoiset softat, hakusana Googleen ja kyllä niitä ILMAIS ohjelmia löytyy. Voit myös tehdä sen ITSE käynnistä valikosta-- suorita--kirjoita regedit ja OK---käynnistymisen jälkeen---muokkaa---etsi----haettava nimi???-----etsi---sitten poistelet kyseiseen ilkeään softaan liittyvät filet ym, etsi komento pysähtyy löytäessään haettavan tiedoston ja postosi jälkeen painamalla F3 se jatkaa etsintää.....toivottavasti tästä on jotain apua. Sygate Personal Firewall on MINUN mielestäni ZoneAlarmia parempi/monipuolisempi vaihtoehto, yksityiskäytössä maksuton...
Ad-awarella voi poistaa noi spyvaren ja kannattaa imuroida kans toi refupdate Ad-awaren että pystyt päivittämään toin ohjeelman
Ad-watch kuuluu samaan tuoteperheeseen ja se voi olla kokoajan auki. Torjuu vahingolliset cookiet ja spy-waret ja ilmoittaa käyttäjälle.
WF: En ole oikein ymmärtänyt miten keksi voi olla vahingollinen, siis kyllähän se kertoo sivustolle kuka olen, mutta ei se nyt kuitenkaan taida lähdettää tietoja koneen sisustasta/käyttäjästä enempää kuitenkaan kuin sen että "ahaa sama käyttäjä on taas sivuillani" kun olen ks. cookien tekijän sivuilla? Kuitenkin olen ajoittain dellanut kaikki keksit...
olis viissiin pitänyt kirjoittaa "vahingolliset" cookiet... siis semmoset jotka tallentelee kaikkea nippelitietoa käyttäjän koneesta ja muista systeemeistä. Joillakin ihmisillä nyt on niin kauhea kammo että lähtee tietoja, niin mielenrauhan edistämiseksi ne cookiet voi estää. Ei niillä tosiaan saa mitään tehtyä, mutta... Täällä on juttuva jos kiinnostaa http://www.cookiecentral.com/faq/
käypäs tossa web osottessa katsomassa onko cookiesit turvallisia http://www.markusjansson.net/fwhybother.html löytyy myös useamat tarvittavat ohjelmat ja ovat ilmaisia !
Noin kyynisen ihmisen on parempi repiä verkkopiuha irti seinästä =) Niin, ja sammuttaa monitori ettei joku vaan säteilytä =))) voi hyvänen aika...
IMHO Jansson on mielestäni "whinettäjä" jippiin sivuilla... nimimerkillä sivusta seurannut ja nauranut itsensä kuoliaaksi, yrittää päteä. Mutta se onkin vain imho.