Tilasin tulostimen ja siinä ei ollut mukana USB-kaapelia ollenkaan... onko nykyään niin että se v...n kaapeli joka maksaa 3euroa pitää tilata erikseen? Mitä meinaa tuossa kaapelissa ku sen pitäis olla A-B?
Itse olen ostanut muutaman tuollaisen halpatulostimen eikä niissä tule usb-kaapelia mukana. Yleensä sen kyllä saa kaupantekijäisiksi, kunhan vain hoksaa sitä pyytää. Kalleimmissa tulostimissa tuo kaapeli sitten yleensä löytyy. Tämäkin on tietysti kiinni valmistajasta.
Kaksi kappaletta olen ostanut Epsonin tulostimia elämäni aikana eikä kummassakaan ole ollut tuota usb-kaapelia mukana. Ehkä epson ei vain halua noita kaapeleita käyttäjileen jakaa. Tuntuisi kuitenkin järkevältä että se kaapeli tulisi paketin mukana, näin ei vain valitettavasti aina ole. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin tulla postista tai liikkeestä uusi kapistus kainalossa ja sitten huomata paketin avaamisen jälkeen että jotain puuttuu. Siinä sitten vain takkia uudelleen niskaan ja takaisin kaupungille puuttuvaa nippeliä ostamaan - turhauttavaa.
Kyllä nykyään on sellainen käytäntö lähes kaikkien tulostimien kohdalla, ettei kaapeli tule tulostimen mukana.
itte ostin vähän aikaa sitten halvan hp deskjet-tulostimen ja siinä kyllä oli tuo kaapeli mukana...niin kuin tottakai kaikki tarvittava pitääkin olla. Jos ei ole, niin eikun takaisin liikeeseen "keskustelemaan" asiasta, kyllä alkaa kaapelia tippumaan
Tuota, tuota... Kannattaa katsoa sieltä tulostimen ohjekirjasta tai paketista, että kuuluuko siihen oikeasti sitä kaapelia, ennen kuin menee kovin jyrkkää palautetta antamaan myyjälle. Minulla on sellainen muistikuva, että noissa ostamissani Epsonin tulostimissa paketissa vielä luki erikseen ettei kaapeli kuulu pakettin. Tosin jos kauppias on reilu, niin kyllä se sen kaapelin siihen mukaan saisi antaa.
Nettikaupoista ja "Voi kun sinä olet fiksu" -myymälöistä on turha kinuta usb-kaapelia kaupantekijäisiksi, se on se myyntiartikkeli, millä kyseiset firmat voittonsa ottavat. Kaapeli kannattaakin ostaa jostakin toisesta liikkeestä missä ne eivät maksa lähellekään niitä hintoja, mitä halpamyyjät niistä pyytävät.
Lexmarkin ja Epsonin tulostimien mukana ei tule koskaan USB-kaapelia, näin se on ollut aina ja tulee varmasti myös olemaan. Ja tuo tieto mainitaan kyllä ainakin Lexmarkin laatikossa ihan selvästi ja varmasti myös siinä Epsonin laatikossa näin sanotaan. Myyjän olis kyllä hyvä huomauttaa asiasta, ettei tarvitse uutta reissua/tilausta sen takia tehdä.