Tulostimen musteen säästöohjelma?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi wildass 12.04.2006.

1. wildass

wildass Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli olis tällanen Epson Stylus Photo RX420 - tulostin, joka syö noita patruunoita aivan sairaasti. Paperikin on aina ihan märkä, vaikka tulostaisi ainoastaan mustaa tekstiä. Koneella on tulostimen mukana tullut ajuri-softa, mikä on varmaan tarkotuksella laitettu kyseisen vehkeen tuuppaamaan maksimimäärä musteita aina tulostettaessa että kulutus olisi mahdollisimman suuri, ja patruunoiden kauppa kävis kuumana?
    Nyt kysynkin, että onko mitään ilmaisohjelmia (ajureita tms.), millä saisi ton kulutuksen pienemmäksi tulostettaessa? Muistaakseni jotain tällasiä olen aikoinani netissä nähnyt, mutta nyt ei osu silmiin, vaikka kuinka googletan? -Tiedän, että vika on tietysti mussa, siks kysynkin viisaammilta- ;)

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Oletko kokeillut tulostuksen asetuksista pienentää tulostuksen tarkkuutta?

4. wildass

wildass Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, on kikkailtu, mutta ei auta. Silti tuuppaa aina mun mielestä ainakin ihan älyttömästi tavaraa paperille. Siis niin, että pitää odottaa hetki, että muste kuivuu kunnolla. Ei ole yhelläkään mun kaverilla tollasta määrää sylkeny niiden (tietysti erimerkkiset) tulostimet. Ja vaikka käytän asetuksista musta-valko tulostusta, silti kuluttaa aina kaikkia neljää pääväri-patruunaa? Ja laite on ehjä.

5. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Kaikissa windown tulostin ajureissa oita muistan asennelleeni on ollut toner save moodi tjsp. Jos tulostin syö värejä mustan tekstin tulostuksessakin niin se ei ole kunnossa. Onko uusimmat ajurit asennettu valmistajan sivulta?

Jaa tämä sivu