Jeps. Olen hankkimassa uutta konetta ~1000 euron hintaluokasta ja ajattelin että jos saisi vähän mielipiteitä ennen ostopäätöstä. Mietin seuraavaa kokoonpanoa: - Intel quad Q9450 - 3 Gb ram - NVidia 8800 GTS 512 Mb - WD Raptor 74Gb käyttislevyksi Eli seuraavia kysymyksiä tuli mieleeni, kaikki kommentit otetaan vastaan. - Onko jo tarkempaa tietoa noiden uusien neliytimisten aikataulusta, joutuuko odottelemaan loppukevääseen asti? - Mulla on WinXP 32bit, ilmeisesti 3 Gb on maksimimäärä muistia mitä kannattaa hankkia. Pitäiskö kammat hommata sitten 2x 512 ja 2 x 1Gb että väylän saa dual channeliksi? Vai olisko järkevää jo päivittää 64-bit Vistaan ja hommata 4 gigaa? - Onko 8800 GTS vielä parin kuukauden päästä optimaalinen valinta näytönohjaimeksi? - Onko enää nykyään järkeä hommata Raptoria käyttislevyksi, vai pitäiskö tyytyä esim Barracuda 7200.10 malliin? Entä raidattuna jos ostais 2 raptoria, onko merkittävää hyötyä rakentaa esim softa-raid0 setuppia? - Mikä olisi vakaa emolevy tälle kokoonpanolle? Ei ole mitään sen kummempia kellotustarpeita. Integroitu audio pitäis olla (lienee melkein kaikissa). Olisko järkevää ottaa SLI-emo jos haluaa graffapuolta päivitellä myöhemmin? Tuhat kiitosta.
64 Bittinen käyttis olisi ihan viisas valinta tulevaisuutta ajatellen. Parin kuukauden päästä tulee uudet 9800-sarjalaiset. Itse ottaisin Samsung T166 500GB 7200.10 Ota IP35-E, IP35 tai IP35 Pro riippuen budjetista.
"Mid/Late Jan 08. I think it's the 15th or something. Odds are vendors will have it within 24 hours of launch... how quick they sell out is another story." cnumartyr, tomshardware Hinta: 350€-400€
tosiaan kannattaa ottaa samsungin T166.. on hiljainen ja nopea.. emoksi nForce 680i saisit samalla alennusta satasen luokkaa jimssissä olevan alen kautta..