Nauhoitin Marple sarjan osat joita tuli kolme kpl Fileet ovat TS päätteisiä,nyt nämä mahtuisivat yhdelle dvd levylle ,mutta miten nämä yhdistetään kun näistä pitäisi tekstit myös saada mukaan,voiko ensin leikata projectx ohjelmalla,vai miten.? Toinen ongelma on kahden sanoituksen yhdistäminen,miten se tehdään? kun on yksi video,mutta kahdelle cd:lle tehdyt sanat T:Vepe
Fileiden yhdistäminen käy helposti VobMerge-ilmaisohjelmalla. Tekstien yhdistäminen taas onnistuu esim. Subtitle Workshopilla josta löytyy kattavaia ohjeita.
http://www.download.fi/cd_dvd/kopioi_dvd/dvd_shrink.cfm tai http://neko.1g.fi/ohje/imgburn_dvd-poytasoitin.html jonka saa myös suomenkielisenä. http://www.imgburn.com/index.php?act=download
joo kiitos vastauksesta,en voinut yhdistää TS päätteisiä fileitä Vobmerge ohjelmalla,sehän käsittelee VOB tiedostoja,ainoa konsti jonka osaan on ensin leikata Projectx ohjelmalla ja sen jälkeen yhdistää Muxman ohjelmalla ja sanat korjaan Subedit ohjelmalla nyt ne ovat valmiita poltettavaksi näin täytyy jokainen osa ensin käsitellä ja sen jälkeen osat voi yhdistää vaikka Nerolla ja silloin tulevat myös snat näkyviin,tosin nero vaati laittamaan DL levyn,levyllä olisi ollut tilaa varmaan toiseenkin filmiin.Edelleenkään en tiedä TS fileen ydistämistä kun yksi filmi on kahdella TS fileellä.Terveisin Vepe
Kiitosta vaan vihjeestä,mutta projectx ei osaa liittää TS filettä,se kyllä näkyy,että svitsaan,mutta sitten ei kuitenkaan toista filettä ole ,seuraavaksi koetin valmiit käännetyt fileet laittaa Convertxtodvd mutta sekään ei tehnyt muuta kuin yhden osan,en ole millään saanut liitettyä kahta TS filettä,ainut onnistunut menetelmä on ollut kunkin osan tekeminen valmiiksi ja sitten yhdistää nerolla,nyt voi olla että löytyisi muitakin ohjelmia mutta en ole vielä katsellut mitä olisi löydettävissä,Vielä mainitsen projectx:stä että siihen kyllä saa liitettyä kaksi TS filettä,mutta vain toinen tulee valmiiksi eli vaikka se ilmoittaa liittävänsä niin näin ei kuitenkaan tapahdu
Aloitetaas alusta. Mistä nuo ts filet on tullut. Sen verran olen projectX:ää käyttänyt, että tiedän varmasti sen yhdistävän nuo filet yhdeksi tiedostoksi. Miltä kanvalta tuo "marple" on tullut? Onko tekstit poltettu valmiiksi kuvaan kiinni? Tässä vähän ohjeita: 1.Avaa molemmat TS:t projectx:ään 2.Leikkaa mainokset yms.pois. 3.Valitse prepare kohdasta m2p, ja tee muunnos 4.vaihda saamastasi tuotoksesta tiedostopääte (marple.m2p) -> marple.mpg:ksi. Nyt sulla on valmis .mpg video. 5.Jos videossa ei ollut "kiinteitä" tekstejä, palaa takaisin "prepare" kohtaan ja valitse Demux. 6 Demuxauksesta säästät tekstitys tiedoston, muut voit heittää menemään. Nyt sulla pitäisi olla mpg video ja tekstit.
Jaahas,no tuo muuttaa asiaa,en ole ollut kovin paljoa tietoinen ohjelmien termistöstä,ovat kovin outoja minulle,Marple sarjaa on nyt tullut TV1 ja ovat leikelleet ne kahteen tai kolmeen osaan,MPG file on aina mulla tekstit kiinni eli ei mitään ongelmaa,ja TS pääte on aina tekstit jossain hukassa eli ykköstv:n tuotantoa,kokeilen siis huomenna uusien ohjeiden kera,Nauhoitan TV tikulla ja Jukebox ohjelmalla siinä on mahdollisuus joko MPG tai TS päätteellä nauhoittaa.Tähän asti olen jotenkuten pärjännyt jos elokuva on yhtenä kappaleena,nauhoitan kaikki elokuvat koska olen elokuvien keräilijä,en niinkään katsele niitä poikkeuksiakin on tietysti jos on fiilis semmoinen.Jos nyt saan MPG ja sanat niin yhdistän ne esims.TMPGEnc ohjelmalla,Kaikki elokuvat olen myös ensin ajanut Projectx:än kautta olivat ne sitten TS tai MPG mainokset irroitetaan ja alut ja loput katsotaan sitten riippuu siitä kumpi file on kyseessä,jos TS niin sanat on irroitettava eli demux ja muxmannilla muxattava Subedit jolla korjaan sanat koska niissä on muuten punainen reunus, sitten ne voi polttaa Convertxtodvd ohjelmalla,Yritän nyt tota uutta neuvoa soveltaa ja kerron sit tuloksista T:Vepe
No nyt olen kokeillut,tosiaan fileet voi yhdistää mainitsemallasi tavalla,mutta sanat jäävät mysteeriksi projectx ei osaa ottaa demuxauksessa toista filettä huomioon,aina tulee vain yksi ja sanojen kanssa on sama juttu eli fileen pitää olla sellainen missä on sanat jo liimattu,silloin voi fileet yhdistää ja myös file toimii,Olen kurkkuanu myöten täynnä TV1 elokuvia,siellä on riesana myös se tietokoneääni ja lisänä vielä ruotsin sanat joka fileen täytyy kuunnella ennen polttoa en ymmärrä lainkaan ykkösen ohjelmapolitiikkaa,Olen kaukana lähetysasemasta ja huonoilla keleillä lähetykset pätkivät ja pysähtelevät ota siinä sitten sanat jostain ilmasta joskus niitä ei näy lainkaan teema on varsinkin huono,olenkin kaapelin kautta nauhoittanut teemaa kun antennin kautta on epävarmaa,no tämmösiä juttuja,T:Vepe
Muunnoksen jälkeen niitä tiedostoja pitääkin olla vain yksi! Sehän on tässä humpan juoni Ylen tekstit saat ainoastaan demuxaamalla. Lue tämä projectx opas, jotta saat tekstit sieltä ulos.
kiitos vaivannäöstä,tiedän kyllä ton demux jutun,mutta kun projectx ei suostu kuin yhdet sanat irroittamaan vaikka toinen file on myös ohjelmassa projectx eo saa kahta filettä demuxata,mutta kokeilen vielä sinun mainitsemaasi konstia jos nyt onnistaisi.T:Vepe
Joo,olen kyllä saanut aina yhdestä fileestä ilman vaikeuksia myöskin sanat,mutta nyt tuli tosiaan tenkkapoo,marplen osat ovat tosiaan TV1 lähettämiä,joten sanat täytyy myös leikata moneen kertaan kokeilin projectx ohjelmalla,mutta aina huonolla tuloksella,en saanut sanoja mukaan milloinkaan,käytän toki projectx ohjelmaa jatkuvasti ja kun on vain yksi file niin kaikki sujuu hyvin,lopetin kokeilut ja palasin alkuperäiseen systeemiin joka on seuraava:Kaikki osat on erikseen leikattava ja liimattava ja tuotos on sijoitettava eri kansioon ja kansiot numeroitava että tietää aloittaa ykkösestä kun siirretään neroon polttoa varten,näin menetellen saadaan hyvälaatuinen DVD jossa myös sanat näkyvät omilla paikoillaan eikä niitä tarvitse erikseen etsiä mistään,Ohjelmat ovat siis ensin projectx/muxman/dvdsubedit/nero.En siis onnistunut yhdistämään TS fileitä niin että myös sanat olisivat jostain löytyneet.Kiitoksia kaikille jotka ovat vaivaa nähneet tässä ongelmassa .T:Vepe
Itselläni on samainen ongelma. Topparin .rec tiedostot eivät PorjectX:llä linkity. Kun otan esim kolme osaa jotain sarjaa ja avaa ne yhdessä, poistaa mäinokset etc ja käynnistää demuksauksen niin vain ensimmäinen file tulee tiedostoon muut ei. Mikäs tässä nyt neuvoksi. Eivät linkity myöskään M2P:ksi. Onko PreSettingseissä nyt joku täppi mikä pitäisi ehdottomasti olla painettuna että onnistuu linkitys. Olisi kiva jos pystyisi tekemään DVD:n esim jo tässä ja chapterikohdat yms. mutta kun ei onnistu edes tuo linkitys putkeen. Pliis Hjelp
jaahas,no olen tota hommaa selostanut edellisessä viestissäni,siis jokainen osa on erikseen demuxattava ja sen jälkeen muxattava,olen nyt käsitellyt vain TV1 puolen juttuja koska sanoitukset olivt hankala juttu eivätkä muutoin kuin tällä tavalla tulleet mukaan koska muxaan muxmann ohjelmalla niin sen jälkeen on sanat korjattava dvdsubedit ohjelmalla muutoin sanojen reunoissa näkyy punaista. nämä valmistyneen osat ovat samannimisiä joten ne on laitettava eri kansioihin josta ne voi poimia neroon numerojärjestyksessä,projectx ei minullakaan ottanut kuin yhdet sanat mutta sain kyllä M2P:llä liitettyä TS fileet jolloin siitä tuli MPG mutta sanoja ei tullut millään konstilla.Toi REC on sama kuin TS file en ole mitään muutoksia tehnyt projectx ohjelmaan eli se toimii suoraan latauksesta,muitakaan ohjelmia en ole säätänyt mitenkään jos ne eivät ole heti toimineet niin olen hyljännyt ne.edellä kerrotulla tavalla olen Marple jaksot laittanut levylle T:Vepe
jaa en tosiaan tiedä miksi pitää,minullahan ei ole semmosta ongelmaa vaan pitää yhdistää moneen osaan pätkitty yksi elokuva.Tossahan on kyllä mullakin semmonen homma että laitan neljä osaa 8,5gigan levylle noita Karjalan Kunnailla jaksoja,muta en niitä liitä mitenkään vaan nero laittaa ne peräkkäin jaksot 13-24 vaatii kolme levyä,levyjähän saa tarjouksesta halvalla Nierleltä,Alumiinilaatikoita olen tilaillut Wecellcd tanskasta.Keskimäärin kolme elokuvaa tulee TV kanavilta päivässä joten kyllä levyjen kulutus on melkoinen hintaa levylle tulee 10-15 senttiä.Tässä nyt tuli tommosia turhiakin höpistyä ei liity mihinkään ongelmaan T:Vepe
No ehkä suurin ongelmani on siinä että en omista esim NERO polttosoftaa, jolloin simppeli polttosoftani ei osaa tehdä DVD-hen esim chapter ynnä muita juttuja (onko mahdollista edes tehdä mpg tiedostoista DVD:tä vai pitääkö ne konvertoida esim AVI muotoon?), nyt tuossa ProjectX näköjään mahdollistaisi sen mitä sitä nyt sitä nyt katsoo, siis mahdollistaisi siis sen että saisin tehtyä useasta ohjelmasta (vääntöjen kautta eli Rejig + DVDshrink)yhden ISO-filen missä on chapter hakupaikat juuri haluamillani kohdilla. No koska tuo m2v-->mpg yhdistäminen (tai siis suoraan projectX:n, filet ensin yhdeksi m2p fileksi ja siitä eteenpäin) ei jostain syystä toiminut, löysin kikkailun missä ensin yksitellen konvertoidut rec--> m2v-->mpg tiedostot yhdistin DivXtoDVD:llä putkeen ja siitä tein sitten DVD shrinkillä ISO.n minkä voi poltaa. No siis aloittelijana voinen ja saanen kysyä tyhmiäkin
No niin nyt tuli sitten seuraavanlainen propleema,ketjun aluksi kyselin miten voin yhdistää kahdet sanat.Tänään tuli sitten kokeiltua neuvon mukaan,neuvottiin Subtitle Workshop ohjelmalla,siinä olikin mahdollisuus liittää sanat,mutta siitä minulla ei ole tietoa mitkä sanat,tilanne on seuraava on CD1 ja CD2 molempiin on sanat näistä pitäisi nyt saada yksi DVD,videot yhdistin Virtualdub ohjelmalla sanat workshopilla,kaikki sujui niinkuin oli tarkoitus,yritin polttaa DVD:n Convertxtodvd ohjelmalla,lopputulos oli fiasko sanat olivat missä sattui ja lopussa ei ollut sanoja lainkaan. sitten kokeilin laittaa fileet peräkkäin Convertx ohjelmaan siis ilman yhdistämistä ja katsoin että myös sanat olivat ohjelmassa mukana 1 virta sitten vaan palamaan ja lopputulos oli hyvä sanat paikoillaan ja kun ensimmäinen osa loppui niin toinen alkoi heti näin nyt tällä kertaa en siis saanut yhdistettyä mitään mutta peräkkäin ajettuna kaikki onnistui ja molemmat osat ovat yhdellä levyllä T:Vepe
Juu saa kysyä ja toinen tyhmä vastaa kyllä on ihanaa kun on monta tyhmää meitä niin eiköhän siitä tule jotain valmista,nyt kyselit nerosta sehän tulee kaikkien CD pyörittimien mukana ilmaiseksi,itse en ole koskaan tehnyt ISO filettä näistä jutuista joten en osaa siihen mitään sanoa,mutta sun kannattais ostaa Convertxtodvd se helpottaisi varmaan,sit toinen joka kannattais hankkia on TMPGEnc 4 expres ja sit toi REC on TS file,muuta nyt ei tule mieleen enkä osaa nyt neuvoakaan antaa Hyvää kokeilumieltä T:Vepe Vielä lisäisin,että Convertxtodvd ohjelma tekee mistä tahansa fileestä MPG TS AVI elokuvan ja laittaa alkuun valikon mistä voi valita minkä osan tahansa katseltavaksi,osat voi laittaa yksitellen ohjelmaan siis kaikki ovat yhtäaikaa ohjelmassa kun käynnistetään muunto DVD:ksi osia voi olla niin paljon kuin levyllä on tilaa,tässä voisi olla ratkaisu T:Vepe