Niin ongelmana on se, että kyseinen asema ei suostu lukemaan taikka polttamaan DVD levyjä. CD:n lukeminen/poltto toimii vallan hyvin. DVD:n poltto toimi myös hyvin kunnes asensin wintoosan uudestaan ja yllätys yllätys homma kusee. Kun laite rupeaa lukemaan DVD levyä se vaan jää etsimään sitä, eikä löydä levyä. Kun koittaa sitten avata sitä niin se sanoo, että levyä ei voida lukea se on joko vahingoittunut tai blaa blaa blaa. Polttaessa nero ei edes tunnista levyä asemassa. Johtoja olen yrittänyt katella, josko ne ois vaikka löystyneet, mutta eipä ole ollut avuksi. Joko kannattaa asema nakata roskiin ja hakea kaupasta uusi?
1)Lukeeko asema kaupallisia DVD:tä..? Jos ei, takuuseen. 2)Jos kyseessä poltetut levyt, kokeileppa vaihtaa levymerkkiä...jos ei toimi millään levymerkillä, aseman vaihto toiseen (jopa merkin vaihtoa kannattaa harkita; Pioneer/LG/Nec). 3)Katso, löytyykö asemallesi Firmware-päivityksiä Toivottavasti ongelma ratkeaa..
Oletko mahdollisesti katsonu tukeeko kys. asema mitä levyformaatteja. Onko dvd-r vai dvd+r. Et bai tö vei sanonut mikä nero versio..? Taitaa olla nero 6 mikä polttaa dvd:tä
Aiemmin poltto onnistui hyvin, nyt ei...olisikohan jokin ajurin puute/konfliktoiva softa..? Mikä muuten on ohjelma, jolla yrität katsoa? Minulla PowerDVD valittaa välillä, ettei pysty lukemaan, kun WinDVD on jo leffan puolivälissä...
Ei lue mitään DVD:tä takuu ei ole enää voimassa. Firmwarea ei tahdo löytyä ei ainakaan toshiban sivuilta eikä aseman mukanakaan mitään ajureita tullut. Nero 6:sta käytän.
Mikähän asema on kyseessä ja mikä winversio? MS:lla on jotain yhteensopivuustaulukoita: "Plug and Pray" Ostin juuri uuden PC:n ja asensin ekaksi 98SE:n jossa HP 9100 toimi. Sitten päivitin käyttikseen 2000 jonkajälkeen asema ei löytynytkään. Viritin aseman wanhaan PC:hen jossa 98SE ja asema toimi edelleen. Itse menen ostamaan...LG:n heti seuraavana tilipäivänä. Tuo virransäästönhallintatouhu tuntuu osuvan usein aikasidonnaiseen vikaan. Kun nyppii pois kaikki kiintolevyn/monitorin/valmiustilat yms sammutukset niin monasti alkaa toimia.
Asemahan on tuossa otsikossa mainittu toshiba SD-R5002 ja käyttis winxp service pack 1:llä varustettuna.
toshiba SD-R5002 "Designed for Windows XP" http://www.microsoft.com/windows/catalog Kokeileppa tujausta paineilmaa/puhdistusta.