1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfieldin tallentaman videon bitrate?

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Mummy 07.08.2006.

  1. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen siirtänyt ohjelman Topfieldistä(TF5100PVRt) tietokoneelle demuxannut(demux) ja leikannut sen projectxllä. Sen jälkeen muxannut(Multiplexing) sen dvd-videolle sopivaksi Rejigillä.

    Tämäntuotoksen videon bitrate on ~2mt/s. olenko tehnyt jotain väärin? vai onko tuo todella koko ohjelmatiedoston videon osuus?

    Telkkarissa kuva kyllä ihan siedettävää, tietokonella hieman rakesita(varjot/valaistus), johtuen varmaan suurimmaksiosakssi suuremmasta resosta ja tarkemmasta näytöstä.

    Noh mahtuupahan tolla alhasella bittivirralla montatuntia videota yhdelle dvd-5lle =)

    Edit: Sanalinkkini ei toiminut joten "demux"
    http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/demux.cfm
    ja "Multiplexing"
    http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/mux.cfm
     
    Viimeksi muokattu: 07.08.2006
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tuskin olet tehnyt mitään väärin

    esim nero saa iite valita Bit rate 0.8->9,9

    vaikka kuvan laatu olisi hyvä niin bit rate voi olla 2->4 välissä
     
  4. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itte en käytä lainkaan Neron video ominaisuuksia, koska se käsittääkseni "pakosta" käsittelee videota jokataas huonontaa kuvan laatua.

    Vaikka tuo sanomasi bitrate olisi pelkää vidoeota niin käsittääkseni 4Mbps o "minimi" dvd-videoon eli perjaatteessa noista tulisi SVCDtä... vai?
     
  5. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuo riippuu vissiin vähän Neron versiosta. Minulla oli ensin joku "vanha" Nero Vision ja se ei tehnyt mitään ylimääräistä käsittelyä, ellei itse halunnut. Menin sitten päivittämään sen vähän uudempaan ja se sitten halusi väkisin muuttaa jokaikisen leffan ja se taas otti aikaa. Heitin sitten Neron mäkeen.
    Kokeilin sitten tätä uutta 7 versiota ja tämä näyttäisi taas tekevän DVD:n tekemättä mitään ylimääräistä aikaavievää käsittelyä.
     
  6. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    itellä on Nero 7 se on maksullinen ohjelma mut sain sen ilmaiseksi jokun laiteen mukana

    joo mut eihän Dogi boxi anna kuin 460×360 ja VHS-video 300×360 ja Bit rate nuosee mitä enemmän sinne tulee dataa resoluutio on iso osa sitä

    niin ja pitää muistaa että esim digi boxi reso on alle minkään HD reson ja perus DVD reso 720×576 pikseliä(PAL) tai 720x480(NTSC) Bit rate pyörii 5->8 välissä sitten on kyllä näitä Super Bit DVD levy jossa Bit rate ei mene koskaa alle 8 Bit raten

    [bold]The Fast And The Furious - Superbit Collection [/bold]

    tossa Fast And The Furious ykkösessä Super bitti DVD levyllä auton pelti kiiltään niin että oli pakko pistää arskat nenille

    http://import.dvdpure.net/product_i...03&PHPSESSID=6d84ee07ae035cbf7590c6bb03e664c0

    [​IMG][​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 09.08.2006
  7. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Entiesit minkä digiboksi tiedoist oot ton vetäny mut topfield antaa ainakin sen perinteisen 720x576...

    Tuossa pdf muodossa "esittely ja tekniset tiedot"
    http://www.topfield.fi/dokut/TF5100PVRt-FIN.pdf

    Noiden mukaan siirtonopeus olisi 4Mbps mutta uskosin sen olevan kokonaisuus eli kuva, äänet, tekstit, teksti-tv,...
    Tai sitten oon köpänny jossain vaiheessa. Reson kuitenkin tietokonekin tunnisti 720x576.

    "niin ja pitää muistaa että esim digi boxi reso on alle minkään HD reson"

    Niin oli ehkä väärin mennä lupaamaan hyvää kuvanlaatua siirryttäessä digiaikaan(tarkottaen normalia). Ainahan parempaa keksitään...
     
  8. ricardo

    ricardo Guest

    "joo mut eihän Dogi boxi anna kuin 460×360 ja VHS-video 300×360 "

    Painu nyt Sokar sinne syvimpään reikään,sieltähän sä oot tullutkin.Vittu,kaikkee sitä kuuleekin.
     
  9. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    ja tällänen kieli ehdottomasti pois täältä, jos joku kommentti tms. ei miellytä niin siitä ei tarvitse tulla tälleen avautumaan, varsinkaan kun ricardon oma ketju ei ollut kyseessä / tässä ei ollut sinulle yhtään viestiä tarkoitettu (ei ole sinun viestejä ketjussa joita olisi lainattu & kommentoitu tms.)!

    tälläisiä [bold]ei[/bold] jatkossa!

    sääntöjen lukua suositellaan..
     
    Viimeksi muokattu: 09.08.2006
  10. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    en minä tota ihan hatusta repinyt vaan otin ton tekstin Wikipediasta vaikka sinne voi kukavaan rekistöitynyt kirjoittaa niin eiköhän joku Bitti nikkari olisi korjannut ton tekstin kun se on ollut sillä jo tosi kauan

    ja jos DVD on 720*576 reso ja noin 6bittiä sekunissa niin ohjelmien siirto vaatisi aika paljon kaistan leveyttä joka kyllä C eli kaapeli ja S eli sateelitti verkossa onnistuu mutta miten harava anteeni verkko siirtää sitten sen

    no ite en ole tähän digi boxi laatuun \ resoon \ Bit rateen niin perehtynyt että voisin sanoa mitään varmaksi

    ja me kaikki ollaan tyhmiä ennen kuin joku kertoo miten asian on ja jos se kertoja on puhunut paskaa niin sillon minunkin tieto on väärä

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Resoluutio

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Digitaalitelevisio

    voin jälleen olla väärässä mutta welhon esittelijä viime "hifi \peli" ( Digi Expo 4-6.11-2005 )messuilla messu hallissa sanoi että DVB ([bold]D[/bold]igital [bold]V[/bold]ideo [bold]B[/bold]roadcasting ) ei kaapeli kaistan hitauden takia EI voi lähettää ihan DVD laatua mutta melkein sinne päästään ja kun nää messut oli 2005 syksyllä niin sanoi että Welho tekee pääkaupunki seudulle isoja kaapeli remontteja jotta saataisiin joskus HD laatua 4 kanavalta ulos se oli welhon tavoite 2005 syksyllä nyt en tiedä kun en ole puhunut yhdenkään alan ammattilaisen kanssa että missä tilanteessa nyt ollanan vaikka kaupan myyjät nyt puhuu mitävaan

    sen ainakin tiedän että resoluution koko EI kerro kaikkea
    esim : minä voin videon kaappaus kortilla ottaa VHS leffa kovalevylle ja nerolla muuttaa sen 1280*720p HD resoiseksi kuvaksi mutta kuvan laatu ei siitä parane vaikka kuinka reso nostaa

    en tiedä mikä on Digi boxin NATIVE (aito) reso kun esim Printtereissä myytiin interpoloitu resoilla joka ei ollut oikea tulostus reso
     
  11. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin eli,

    Tuo Topfieldin 5100PVRt/c kaappaa videota seuraavilla arvoilla:

    Joko 720x576 tai 702x576 (harvinaisempi), bitrate vaihtelee noin 1400-5000 välillä (VBR). Audiohan on yleensä 224 kbit/s.

    Todennäköisesti nuo bitrate arvot voivat nousta siinä vaiheessa, kun analoogiset lähetykset loppuvat ja kaistaa vapautuu sen myötä. Tämä tosin riippuu siitä, onko tulossa uusia ohjelman tarjoajia ja millaisina kanavaniput tulevat säilymään.

    Varsinaista minimiä tuohon DVD:n bitrateen ei ole, mutta kannattaisi käyttää kuitenkin arvoja jotka eivät laskisi ainakaan alle 300 kbit/s. (saattaa tuottaa ongelmia joillekin vanhemmille DVD soittimille, jos on alhaiset arvot)

    Itse olen sitä mieltä, että tällä hetkellä lähetettävien ohjelmien bitrate riittää vallan hyvin. Ainakin jos kyseessä on 4:3 ohjelmia. Mutta 16:9 lähetettävissä ohjelmissa pikselöitymis ja lomitus häröt jo hiukan vaivaa. Mutta kaiken kaikkiaan koko hommahan on vielä hieman lapsen kengissä. Kunnes ja jos tuota kaistaa vapautuu on tilanne varmaan hieman parempi. Lisäksi myös muutkin kanavat kuin YLEn saisivat alkaa lähettää tekstitykset erillisenä streameina.

    Ja Mummy, kyllä tuo about 2 megan keskiarvo pitää paikkansa. Ja käsittääkseni tuossa nerossa voi määritellä, ettei se käsittele videota jos se mahtuu suoraan DVD:lle. Itse kun en käytä tuota kuin polttohommiin.

    Parhaaksi yhdistelmäksi itse toteaisin seuraavan (ainakin itse käytän noita) kokoonpanon DVD:n teossa. ProjectX:llä streamit irti, authorointi DVD Labilla image toolsilla image ja poltto DVD Decrypterillä. Jos joutuu pakkailemaan vielä, niin olen tehnyt suosiolla isomman DVD:n ja DVD Rebuilderilla vääntänyt sen pienemmäksi.

    Jotta tuollaisia tuli mieleen. Ja pidetään tosiaan forumin taso korkeana ja kielenkäyttö asiallisena ;)

    edit: Ja SVCD:n resohan on 480x576 PAL versiossa.
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2006
  12. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Juu toi bittirate mitä Topfield antaa on kuulemma 1:1 se mitä kanavat antaa eikä sitä pysty itse muuttamaan.

    No kuten todettu, mahtuupahan tavaraa dvdlle =) varsinkin kun ei o teräväpiirto töllöön vie varaa :(
    Eikä senpuoleen muutenkaan kannata ennekun tekniikka o enemmän kehittynyt.
    Canal digitalillahan tosin on jo HD kanava mut ne taitaa tarvit sit omat poksit ja erillaiset höskät katolle...

    Ju löysin kas nyt sen "Nero SmartEncoding" more/video optins...alta.

    Tuolla(Nerovision express) saa tehtyä suht monipuoliset valikot dvd.hin... ainakin koneella vaikutti hyvältä, tiesit ku kerinny vie kokeilee.

    Edit: ja nyt kun kerran vaikuttaa että dvdlle saa mahdutettua enemmän kuin yhden elokuvan niin niille tulisi käyttöä...

    Pitänee kokeilla. Tuo ProjectXän editointi ei ole kovin tarkka, tosin sillä saa "helposti" mainokset pois eikä tartte itse laskea chaptereitä(eisillä että se vaikeaa olis, mutta aikaavievää) ainostaan vaan merkkaa minne ne haluaa...

    Oletko DVD shrinkiä kokeillut? merkittävää eroa laadussa?

    Edit:
    Juu tuo perhana pääs unohtumaa :) se onki sit joku xSVCD... vai meinasko toi x vaan bitrateen. hmm...
    Eipä tuohon http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/dvd-video.cfm oo mitään minimii merkitty joten eiköhän kaikki DVD-Video standardia tukevat soittimet tota suostu lukemaan...
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2006
  13. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, tuo DVDShrink on ihan kätevä jos koko about alle 5,5 gigaa. Mutta jos laittaa enemmän kamaa levylle niin tuo Rebuilderi on yliveto siinä.

    Esim. Laittelin noita Bones sarjan jaksoja 6 kpl. DVD:n authorointi DVDLab ohjelmalla. Kokoa tuli n. 7 gigaa. Sen jälkeen pakkaus rebuilderilla, laatu oli ihan jees. Mutta kun kokeilin shrinkillä, niin tuloksena oli melkoista pikselimössöä.
     
  14. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin oot ostanu CCE.n? vai mitä käytät pakkaamiseen?
     
  15. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, eli olen ostanut lisenssit molempiin ohjelmiin.
    Tällä hetkellä käytössä versiot:

    Cinema Craft Encoder Basic 2.70.01.10
    DVD Rebuilder Professional Edition 1.10.3
     
  16. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jepulis. Itte oon päättäny pysyy ilmaisohjelmie(nerokin tullu vaa aseman mukan) puolel, senvert iso penose lompsast toi topy kuitenki vei...
     

Jaa tämä sivu