Omistan Topfield TF 5100PVR -tallentavan digiboxin. Boxissa on ollut ongelmia jo useamman kuukauden ajan, joita on yritetty selvittää jälleenmyyjän, Digitv infon ja Topfieldin maahantuojan huollon kanssa. Kaksi ensimmäistä ei osannut sanoa/tehdä asialle mitään, kun taas Topfieldin huolto paneutui "vaivaan" vaan parin mailn verran. Ainiin se ongelma, se on siis seuraavanlainen: Boxi siis pystyy nauhoittamaan kahta kanavaa yhtä aikaa, joko ajastimella tai manuaalisesti. Minun tapauksessani tallenukset lähtevät päälle ja tallentaa ohjelmat loppuun saakka. Mutta toinen näistä nauhotetuista ohjelmista ei tallennukkaan kiintsille vaan se on joko hieman tai vähän nauhoittanut ohjelmaa tai pahimmassa tapauksessa boxi on tallentanut ihan väärää kanavaa. Ohjelman koko on muutamia kymmeniä tai muutamia satoja megatavuja suuri (kun normaalin 1 tunnin ohjelman pitäisi olla 1400-2000Mt suuruinen) tai se on ihan normaalin kokoinen, silloin kun boxi on nauhoittanut väärää kanavaa. Tätä se on tehnyt 3kk ostopäivän jälkeen, ennen tätä kaikki toimi ihan normaalisti nauhoituksia myöten. Nyt mukaan on tullut (vajaa 1kk sitten) kummalliset tiltit. Tilttaus tilassa Boxin näyttössä vilkkuu neljä pistettä, tämän olen vielä selvittänyt vanhalla virtajohto irti pistorasiasta ja vähän päästä ajan uudestaan kiinni -menetelmällä. Boxia ei ole koskaan päivitetty ja eilen ihan vahingossa löysin Wikipedian sivustoilta sellaista tietoa että juuri nämä ongelmat korjaantuisivat nimenomaan ohjelmapäivityksen jälkeen. Syy miksi en ole boxia päivittänyt on päivitysten bugisuus, mutta mitä olen nyt kuullut/lukennut niin ei ne ohjelmistopäivitykset ole loppujen niin bugisia ole. Syy, miksi kirjoittelen tänne on se että, haluaisin tietää onko näiden vikojen/ongelmien kanssa painivia muitakin Topfieldin omistajia kuin minä. Kun nämä elektroniikkaa sisältävät laitteet ovat aina jollakin tapaa ollut ristiriidassa minun kanssani.
Siel o sisäl luultavasti bugisempi versio, eli "yleensä" mitä uudempi sitä parempi muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Topille oman "bugilista" kin on kasattu, muistaakseni just wikipediaan joita pikkuhiljaa poistetaan ja lisätään löydösten/päivitysten mukaan. Itsel taitaa ol just uusin eikä boxi o ainakaan oikutellu sen jälkeenkään... Kokeillut uudella antennijohdolla joka tulee sinne RF Loop 1 OUT ja ANT 2 väliin? Edit: Muusta vaihtoehdosta en ole kullutkaan eikä itsellä moista ole käynyt.
Olen kokeillut uutta johtoa, joka on vieläkin kiinni ja ei ole auttanut. Mitens tuo päivittäminen USB:n kautta? onko siinä kuinka suuri riski ryssiä homma niin että boxi on entinen?
Täten(alhaalla "päivitys tietokoneesta vastaanottimeen USB-Portin kautta"). Riski on suht pieni. Luet sen eka huolel läpi niin huomaat et siihen on yritetty pistää samaan USB-ajurien asennus ja päivitys ja unohdettu kohdan 4 ja 5 välistä kohta 4½ jossa pistetään Boksi takaisin valmiustilaan jotta se voidaan taas käynnistää kohdassa 8. Mutta lue tosiaan toi läpi niin huomaat ettei se vasaralla lyömistä vaikeampaaa ole. Ja niin ennen päivitystä voisit asentaa ne ajurit ja siirtää joku suurempi 1.5-2.0gt tiedosto koneellesi, jotta varmistuisit siitä että yhteys pelaa...
Täytyykö boxin olla kokonaan tyhjä nauhoituksista ennen kun imuttaa päivityksen boxiin? tuhoituuko nauhotukset päivityksen aikana?