1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TOPFIELD TF5100 PVRC- Salattujen kanavien pikselöityminen. Kokemuksia muilta käyttäjiltä....

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi prelude1 13.09.2006.

  1. prelude1

    prelude1 Guest

    Minulla on Topfield tf5100 PVRc-kaapelimallin digiboksi. Viime viikolla hankin Canal+:n, jolloin ongelmat alkoivat. Kun esim. tallentaa salaamatonta esim. Mtv 3:n kanavaa ja samanaikaisesti katsoo Canal+:aa, niin canal pikselöityy. Mitään ongelmaa ei ole, jos ei tallenna vaan pelkästää katsoo Canalia. Kyseessä on kuitenkin kahden virittimen boksi, joten ideana on tallentaa.

    Keskustelupalstoilla on havattu samaa ongelmaa. Mulla oli aikaisemmin 12.9.2005 päivitys. Ajoin 24.8.06 Topfieldin (ulkomaalaisen) maahantuojan tuoreen firmvare-päivityksen, mutta ongelma ei poistunut.

    Tässä linkki vastaavasta ongelmasta wikipedian sivulta:
    Salatut kanavat sekoavat katselukelvottomaksi
    Ajoittain ja toistaiseksi tuntemattomien olosuhteiden vallitessa maksukortilla näkyvät kanavat sekoavat katselukelvottomaksi. Tällöin kuva näkyy, mutta siinä esiintyy laatikkomaisia häiriöitä, jotka ovat painottuneet kuvan vasempaan reunaan. Pahimmillaan kuva pysähtyy kokonaan. Vika esiintyy todennäköisimmin silloin, kun katsotaan ja tallennetaan salattua ja salaamatonta kanavaa samanaikaisesti, mutta myös pelkän salatun kanavan katsominen tai PiP-toiminnon käyttö saattaa laukaista sen. Yhteinen nimittäjä vian kaikille esiintymistavoille on, että kuvan häiriöt poistuvat välittömästi jos salattua kanavaa katsotaan viivästettynä ja ne alkavat heti jos viivästetystä katselusta palataan takaisin livekuvaan. Jopa niinkin pieni viive kuin 5 sekuntia riittää poistamaan häiriöt tilapäisesti. Hieman pidemmäksi aikaa vian saa pois sammuttamalla laitteen muutamaksi sekunniksi. Koska vian voi tilapäisesti kiertää se ei voi johtua antennisignaalin häiriöistä eikä laitteen ylikuumenemisesta.

    Minulla tämä ongelma toistuu lähes päivittäin.

    Onko muilla vastaavia ongelmia ja miten usein? Maahantuoja tietää myös ongelman, soitin heille. Itse olen kiinnostunut, että onko minulla erityisen huono yksilö, kun vika toistuu näin usein. Sen kanssa voisin kyllä elää, jos vika tapahtuisi esim. kerran kuukaudessa, varsinkin kun päivitys softaan tulossa joskus tulevaisuudessa.

    Olen muuten havainnut perusteellisten testien jälkeen, että kun laittaa virrat äälle, niin boksi joko toimii täydellisesti tai sitten jumahtaa. Eli tallentaminen onnistuu täydellisesti vaikka 10 tunnin ajan, mutta jos katkaisee virran ja käynnistää uudelleen, niin yhtä-äkkiä yrittäessä tallentaa esim. Canalia ja nelosta===canal pikselöityy.
     
  2.  
  3. V12

    V12 Guest

    Itse törmäsin omassani samaan ogelmaan. Laite on nyt kaksi viikkoa vanha, ja lähtee maahantuojalle korjattavaksi. Ja jos ei tule kuntoon, niin lähtee uudelleen, ja uudelleen, ja jos ei vieläkään tule kuntoon, niin sitten perutaan kauppa.

    Muita ongelmia:
    -Dolby Digital ääni ei kuulu (ilman kanavavoimistelua, mikä tuskin on ollut tarkoitus)
    -Canal+ tekstitys ei toimi, muilla kanavilla toimii (muilla digibokseilla toimivat tekstitykset normaalisti)
    -Teksti-TV:n alisivuja ei saa näkymään. Esim. 103 näyttää, että on kolme alisivua, mutta vain kaksi saa näkymään (2/3 ja 3/3). Jos sivuja on kaksi, niin näkyy vain 2/2.
    -Joskus boksi ilmoittaa, että signaalia ei ole saatavilla. Antennijohtojen liikuttelu on auttanut.

    Oltuani yhteydessä maahantuojaan, he kertoivat että päivitys ei auta, laite huoltoon.

    Ihmetyyttää, kun näitä samoja ongelmia esiintyy muillakin, mutta keskustelupalstoilla etsitään "kikka kolmosia" ongelmien ratkaisemiseen. Minkälaisia lampaita kuluttajissa oikein on? Miksi ei vaadita, että ostetun laitteen [bold]täytyy[/bold] toimia kuten käyttöohjeessa, pakkauksessa ja markkinointimateriaalissa kerrotaan. Jos näin ei ole, on tuotteessa virhe.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 13.09.2006
  4. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ööööh en tiedä mitä vittua tapahtui, mutta...

    Kokeilin tallentaa MTV3:sta ja laitoin samalla Canal+:n päälle. Laite sanoi ei signaalia, no tämä ei ollut jostain syystä toiminut aikaisemminkaan. Nyt vaan ei mikään kanava näy, jokaisessa lukee ei signaalia...joten WTF?

    E: Ei auttanu mikään muu, kuin tehdasasetusten palautus ja sit kanavat uudestaan boksiin. Nyt toimii taas...

    Paitsi jos nyt haluan nauhoittaa jotain vaikkapa sieltä kolmoselta niin Voice, Canal+ sun muut kaikki sanoo ei signaalia. Eiks tällä kuitenkin pitäis pystyä nimenomaan tallentamaan ei salattua ja katsomaan salattua yhtäaikaa...ja onks Voice edes salattu...

    Jos taas nauhoitan esim. Canal+:aa en saa näkymään muita Canalin ulkopuolisia kanavia...eli kaikki Canalit näkyy, muut ei...

    Mulla toimii alasivut, mutta niiden lataaminen kestää joskus ihmeen kauan...kokeileppa itsekin niin että odotat hieman...alkaako sitten toimia?
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2006
  5. prelude1

    prelude1 Guest

    Tämä pikselöitysongelma alkaa todella ottamaan päähän. Testailin kaverin Toppya ja sama ongelma. Onkohan Topfieldin Masterpiece-mallissa sama ongelma.

    Ainakin Wikipedin Bugilistalla ei ole mainintaa asiasta:
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/Bugit

    Sisällysluettelo [piilota]
    1 Masterpiece Apr 24 2006
    1.1 Bugit
    1.1.1 Conax/SmartWi kortinjakaja
    1.1.2 Joillakin kanavilla kuuluu kaksi selostuskieltä samaan aikaan
    1.1.3 Teksti-tv
    1.1.4 Suosikkikanavat OK:lla
    1.1.5 Äänenvoimakkuus
    1.1.6 Tekstibugeja
    1.1.7 MP kaukosäätimellä tilttiin
    1.1.8 DVB tekstit aikaisessa
    1.1.9 EPG:n selaus
    1.1.10 Ajastukset sähkökatkon jälkeen
    1.2 Toiveet
    1.2.1 Kanavien järjestely

    2 Perustoppy Apr19 2006
    2.1 Bugit
    2.2 RGB-kuva
    2.2.1 Salatut kanavat sekoavat katselukelvottomaksi

    ELI MASTERPIECEN OMISTAJAT!!!!ONKO TEILLÄ ONGELMIA SALATTUJEN KANAVIEN TALLETUKSEN KANSSA?????
     
  6. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse testailin edelleen tuota tallentamista... Prelude sulla siis toimii esim. MTV3:n tallentaminen ja Canalin katsominen samaan aikaan?

    Mulla MTV3:a tallennettaessa ei toimii; Yle1, Yle2, Yle FST, Nelonen, Subtv, Yle24, Yle Teema, Nelonen Plus.

    Urheilukanava, MTV3+, Nelonen+, Voice, Eurosport, MusicTV, Canalit, TV1000 kanavat yms. ei toimi lainkaan.

    Onko tässä nyt joku päivitys hommattava vai missä on vika? Canal+:lla ei myöskään tekstit näy, muilla Canaleilla toimii normaalisti. Jos en yritä tallentaa mitään kaikki toimii ok.
     
  7. jehu80

    jehu80 Regular member

    Liittynyt:
    30.09.2005
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tyhmästä päästä kärsii digilähetys. Hävettää myöntää, mutta en ollut laittanut toista viritintä käyttöön ollenkaan, ts. johto RF LOOP 1 -> CABLE 2 puuttui paikaltaan. Eipä siis mikään ihme, ettei tallennukset oikein onnistuneet niinkuin pitäisi :D !

    Todellisia ongelmia olen huomannut nyt siis vain yhden ja toivottavasti en muihin ongelmiin tule törmäämäänkään. Canal+ kanavan tekstitys ei toimi, toisaalta en aio Canalia ottaa (nyt on viikon testijakso) joten se ei suurelti vaikuta minun käyttööni. Toivottavasti tuolle tulee silti päivitys, eikös ne noilla yleensä korjaannu?

    Kiitos ja anteeksi + hyvää yötä...
     
  8. prelude1

    prelude1 Guest

    Loistavia uutisia. Soitin tänään maahantuojalle. Sieltä kaveri sanoi, että vihdoin pikselöitymisongelma on poistumassa. On saanut aivan uunituoreen päivityksen Topfieldiin, jota kokeilee omassa koneessaan. Lyhyen testaamisen aikana ei ole kertaakaan kuulemma pikselöitynyt. Kyseessä ei siis ole 24.8.06 (russian) päivitys, jonka itsekin olen ajanut. Se ei korjaa ko. vikaa. Sanoi, että syyskuun aikana tämä päivitys pitäisi tulla jakoon. Eli odotellaan. Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Kuulemma aika moni valittanut asiasta heille, joten se pistänyt vauhtia varmaan.
     
  9. Stellu

    Stellu Member

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minullapa on myös sama canal+ tekstitys ongelma. Muilla kanaaleilla näkyy hyvin tekstit. Tehdasasetukset eivät auttaneet joten vaihtoehdot ovat joko uusi tuleva päivitys tai murikan vieminen jonnekin tutkittavaksi.
    Onkos muilla ollut ratkaisun avaimia kyseiseen ongelmaan?

    Edit. Ulmiksen linkistä paremmin juttua. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=49406&page=4
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2006
  10. huppu

    huppu Member

    Liittynyt:
    27.10.2002
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tallennus samanaikaan kahdelta kanavalta, esim. Canal+ ja Tv1000 onnistui hyvin, tosin sen aikana ei aina pystynyt katsomaan mitään.
    Vaikka pitäisi pystyä jotain TV1000 tai Canal nipussa olevaa pystyä katsomaan...

     
  11. contilles

    contilles Member

    Liittynyt:
    30.12.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mosaiikkia tulee joo, heti kun salaamaton kanava tallentaa ja katson salattua kanavaa. Olen tehnyt havainnon, että virittimen vaihto auttaa. Eli jos salattu tulee T2-kautta ja salaamaton tallentaa T1:lla, niin mosaiikkiongelmaa ei tule. Kytkentäni on kaapeli -> T1 -> hyppypiuha -> T2

    Edit: Mosaiikkia havaittu huolimatta siitä, kumpi Tuner tallentaa. Vähemmän kuitenkin yllämainitulla tilanteella. Firmis:2006Apr19
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006

Jaa tämä sivu