Topfield TF4000T -digiboksi

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi PJKuona 28.05.2005.

  1. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muutama kuukausi takaperin tuli hankittua tuollainen Topfield TF4000T -digiboksi. Kyseessä on varsin perusboksi, ilman mitään sen kummempia hienouksia. Olen ollut laitteeseen periaatteessa varsin tyytyväinen. Varsinkin kanavien vaihto sujuu nopeasti, joten kanavasurffailu on vaivatonta.

    Pari ongelmaa boksissa kuitenkin on. Joskus kanavia vaihtaessa ääni alkaa pätkiä vaihdetulla kanavalla. Ongelman voi kiertää valitsemalla saman kanavan uudelleen tai käyttämällä boksia toisella kanavalla. Kyseessä on pieni, mutta kuitenkin kiusallinen vika.

    Toinen ongelma liittyy tekstityksiin. Joskus boksi jättää tekstitykset pois. Esimerkiksi joka aamu ylen kanavilla alkava englanninkielinen ohjelma on ilman tekstitystä. Tekstit toki saa päälle käyttämällä laitetta toisella kanavalla tai valitsemalla tekstityksen tekstitysnapista. Tämäkin on varsin pieni ja mitätön ongelma, mutta kuitenkin...

    Joku aika sitten katselin netistä päivitystä tähän boksiin. Ajattelin että päivitys voisi korjata näitä ongelmia. Olin löytävinäni jonkun päivityksen ja latasin sen jopa tietokoneellekin. Päivitystä yritin nollamodeemikaapelilla suoraan tietokoneesta. Jostain syystä tuo päivitys ei onnistunut, en muista johtuiko tämä väärästä kaapelista vai virheellisestä päivityksestä. En asiaan sitten ehtinyt/jaksanut sen kummemin perehtyä ja koko päivitys homma jäi hautumaan.

    Nyt on taas yksi lauantai istuttu tietokoneella ja väännetty opinnäytetyötä. Tässä illan mittaan tuli taas mieleen tuo boksin päivitys. Googlella löysin sivun missä tuo boksi on, kyseessä on ilmeisesti valmistajan oma sivu.

    http://www.topfield-australia.com.au/product.asp?SKU=TF4000T

    Sivulla on kyllä downloads -osio, mutta TF4000T -boksin kohdalla se loistaa tyhjyyttään. En nyt sitten muista mistä minä aiemmin olin muka löytänyt ko. boksin päivityksen, mutta valmistajalla sitä ei kuitenkaan näyttäisi olevan. Voi tietysti olla että olen aikoinaan ladannut koneelle väärän päivityksen ja sen takia homma on jäänyt tekemättä. Ajattelinkin kysyä onko kenelläkään tätä samaa digiboksia ja onko kukaan sitä päivittänyt?

    [​IMG]

    Edit: lisätty kuva laitteesta
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2005
  2.  
  3. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näyttäisi netistä tuo päivityskin löytyvän. Melko tuore vieläpä, löytyy osoitteesta:
    http://www.i-topfield.com/

    Pitänee koettaa ladata uusin päivitys ja lueskella hieman readme -dokumenttejä. Katsotaan nyt saanko päivitettyä tuota boksia vai en.
     
  4. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä tunnu päivitys nyt onnistuvan. Latasin uusimman päivityksen (TF4000T-Eu-Topfield-Sys_533-2005May19.tfd) ja Topfield Windows Applications Setup -ohjelman jolla tuo päivitys olisi tarkoitus saada tuonne boksiin. Tietokoneen ja boksin yhdistin nollamodeemikaapelilla.

    Kaikki menee hyvin siihen asti kun tuo uusi softa pitäisi siirtää tuonne boksiin. Kun TFD Download Manager -sovelluksessa painaa download-nappia, ilmestyy ruutuun teksti "Downloading Prosessing" ja sitten heti perään "External Error occured". Samalla televisioon tulee ilmoitus "E-06", kyseessä lienee jonkin sortin virheilmoitus.

    TFD Download Manager antaa mahdollisuuden hieman säätää noita porttien asetuksia, mutta en saanut asetuksia muuttamallakaan tuota päivitystä onnistumaan. Kokeilin myös eri firmware versioita, mutta turhaan. Jos joku on onnistunut tämän boksin päivittämään, niin kuulisin mielelläni miten hän on sen tehnyt. Allekirjoittaneella loppui nyt nimittäin motivaatio tapella mokoman vehkeen kanssa, eli tuli niin sanotusti mitta täyteen.
     
  5. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen muutaman kerran päivittänyt firmwaren 0-modeemikaapelilla, tosin toisen merkkiseen. Olen irroittanut boxista antennijohdon ja kaikki muutkin piuhat. Päivitys alkoi ohjelmalatauksen jälkeen, kun pisti töpselin seinään. Missään ohjeissa ei sanota että boxi pitää näin riisua, mutta tuo verkkojohto pitää kyllä ottaa irti ja sen takaisin kytkeminen aloittaa päivityksen. Kannattaa vielä kokeilla tällä tavalla.
     
  6. q-hub-op

    q-hub-op Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    693
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä oon vienyt omani TF3000T sinne mistä ostin sen päivitykseen.Mitäköhän eroa noilla on?
     
  7. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olin yhteydessä tuonne Topfieldin Korean tehtaille ja kyselin siellä tuota firmware ongelmaa. Tuo netissä oleva päivitys ei sovi näihin suomessa myytäviin TF4000T-digibokseihin. Tämä epäyhteensopivuus selviää firmware ID koodista joka on suomalaisissa bokseissa eri kuin muualla euroopassa. Uusi päivitys pitäisi olla kesäkuun puolessa välissä saatavilla netissä. Lisäksi lupasivat vielä postittaa päivityksen minulle henkilökohtaisesti. Nyt sitten vain odotellaan uutta päivitystä.
     
  8. patu669

    patu669 Member

    Liittynyt:
    07.07.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä oo tota päivitystä ainakaan niiden kotisivuilla ollut. Onko sinulla jotain uutta tietoa koska se tulee?
     
  9. PJKuona

    PJKuona Regular member

    Liittynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    658
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä ole mitään kuulunut, en toisaalta ole kyllä edes yllättynyt. Yleensä tahtoo suuremmilla yrityksillä jäädä tuo asiakaspalvelu hieman laihanlaiseksi. Pitänee ottaa uudelleen yhteyttä kun saan netin taas pelaamaan. Ilmoittelen jos asia etenee.
     

Jaa tämä sivu