siis kummassa toimii paremmin vistassa tai xpssä pelit esim css, bf2, half life 2. kone mitä olen katsellut vähän tämmöisiä acereita (tämä kone on xpja sitte tämän on sitten vista
No, mitä minä olen kuullut niin kaikki pelithän eivät (vielä) pyöri Vistassa, joten itse suosittelen XP:tä. Ja itelläni on Counter-Strike Source, HL2:nen, ja BF 2142 jotka pyörivät hyvin.
Itsellä vista ollut lokakuusta asti (silloin beta-julkaisu, nyt ultimate-versio) ja kaikki pelit ovat toimineet. Joihinkin on joutunut säätämään yhteensopivuus tilan käyttöön (noin kolme hiiren klikkausta), jotkut vasta päivityksien kautta, mutta kuitenkin toimii. En suosittele ostamaan noista kumpaakaan, vaan kokoamaan itse koneen (tai pistää atk-liikkeen kokoamaan) sillä nuo ei todellakaan ole mitään pelikoneita! En osaa luvata pyöriikö mikään peli nvidia 6100 kortilla, mutta luultavasti ei. Mutta jos noista on pakko valita, itse ostaisin sen koneen missä on vista, ja samaan pakettiinn uusi näytönohjain tulemaan. Ja sitten vielä: en tiedä nvidian vista-ajurien toimivuudesta, ATIn ajurit toimineet lokakuusta asti moitteetta.