Todella tarkan laskurin toteuttaminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi DKnot 11.08.2009.

1. DKnot

DKnot Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

osaisitteko suositella jotakin hardwarea, jonka avulla saisi totetutettua todella tarkan laskurin windowsympäristöön.
    Tarkoitan mielellään joidenkin nanosekunttien tarkkuuksiin pääsevää laskuria.
    Mitä eri vaihtoehtoja on tarjolla? Budjettia olisi jonkun verran, joten valmis ja helppokäyttöinen ratkaisu olisi tervetullut,

Kiitos jo etukäteen vastauksista,

DKnot

2.  
  3. BaldAngel

BaldAngel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mitenköhän sen olis tarkotus toimia? Painat nappia niin ajanotto alkaa ja painat toisen kerran niin loppuu? Varmaan aika turhia jotkut nanosekunnit sillon ...:p

eli kerro lisää

4. ottolep

ottolep Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitas ajattelit tolla mitata.

5. DKnot

DKnot Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyseessä on projekti jossa antureita täytyy synkronoida todella tarkasti.
    Tarkoituksena olisi, että tämä todella tarkka laskuri katsoo milloin anturit mittaavat. Anturit eivät mittaa täsmälleen oikeina ajanhetkinä, jolloin laskuri kertoisi minä ajanhetkinä anturit todella mittauksensa tekevät.

Luulen ettei ongelman ratkaisussa voi käyttää ainakaan windows-ympäristöä?
    Osaatteko sanoa, kuinka/mikä käyttöjärjestelmä ei itse tuottaisi suurta virhettä ajanhetkiin?
    Virheet mittausajanhetkissä pitäisi todellakin saada arvioitua mielellään alle mikrosekunnin tarkkuudella..

Kaikki mietteet ja mielipiteet ovat tervetulleita!

6. DKnot

DKnot Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli siis nappia ei todellakaan paineta, vaan ajanhetket otetaan ohjelmallisesti ylös.

Löytyykö kyseiseen ongelmaan jotain laskurikorttia tms. ?

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
  8. _kooma_

_kooma_ Active member

Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Googlettamalla tai Bingittämällä (jos olet mikkisoftailija henkeen ja vereen), luulisin et ainakin jokin vastaavaan tarkkuuteen löytyviä laskureita, esim jokin Nasa varmaa rakettilaukasuissaan käyttänee, tai vetypommien tutkijat. Mut se että mistä tollasen löytää onkin kyllä aikas hyvä kysymys. Rauta puolelta varmaankin riittää mikä tahansa nykyaikainen tietokone. Mac puolelta itse-asiassa voisi etsiäkkin, Aplella kun noita hieman erillaisia sovelluksia muutoinkin kuin Windows puolella.
    Täältä löytyi joitan laskimia/ohjelmia jne. En tuon tarkempaa katsonut.

Jaa tämä sivu