Siis yritän tehdä DivX:stä svcd:tä kiinteillä teksteillä. Käytän Virtual Dubia ja subtitler filteriä. Frame serverin saan päälle, mutta kun yritän TMPGenc:llä aukaista frame serverillä tehtyä avia niin sit tökkää. TMPGenc sanoo et "can not open or unsupported." Missä vika voisi olla?? (VFAPI plug-in on asennettu, jos sillä merkitystä.) Niin ja samanlaiseen virheilmoitukseen törmää joskus ihan oikeaa DivX:ää aukaistaessakin.
Tämä "oikea DivX" on Virtual Dubilla katsottaessa DivX MPEG-4, mutta vaikkapa "oman tietokoneen" kautta sen ominaisuuksia tutkiessa siellä lukee tuntematon muoto.
Audiot ovat monesti se kompastuskivi -- TMPGEnc ei sulata 48kHz audiota, ei MP3-audiota eikä AC3-audiota sisääntulona.
Nyt kait olen käsittänyt jotain väärin, mut eikö Divx:sissä audio ole yleensä aina mp3 muodossa? Mutta edelleen, kun yritän näiltä sivuilta löytyvien ohjeiden mukaan tehdä DivX:stä SVCD:tä kiinteillä teksteillä niin TMPGenc ei hyväksy tuota Virtual Dubin frame serverillä tehtyä "huijaus" avia. Ei kait tässä ainakaan vika ole audiossa.?
Korjaan siis, audio MP3 VBR-muodossa aiheuttaa toisinaan ongelmia. Frameserverin tekemien tiedostojen avauksessa tuntuu olevan jotain ongelmia toisinaan, olen itsekin törmännyt noihin -- olen todennut, että VDubin eri versioiden kokeilu ratkaisee ongelman yleensä.