Pulmani on se, että TMPGENC ei itse tuota minkäänlaista ääntä. Kun erotan äänet Virtualdubmodilla ja lisään ne ääniraidaksi leffan oheen, homma onnistuu. Mutta jos yritän koodata TMPGencillä pelkästään ei-AC3-äänistä elokuvaa, ääni vain häivähtää alussa ja häviää sitten. Mistäköhän päin pitäisi ongelmaa etsiä? Muuten äänet toimivat koneessani moittetta. Tmgenc on siis aiemmin toiminut aivan mainiosti. Lisäoirena vielä sellaiset, että kun aloittaa koodauksen (irroittamatta ääntä etukäteen), kiintolevy vilkkuu kuin viimeistä päivää noin viisi minuuttia per leffa ennen kuin koodaus alkaa. Lisäksi jos yrittää source range-kohdassa paloitella leffaa, sama swappaus tapahtuu aina aluksi.
Kyllä se on korkeimmalla ja kuten sanottu, samoilla asetuksilla toimi aiemmin. Välissä oli vain Windows xp:n uudelleenasennus. Kodekeista asennettuna on Ffdshow ja Ac3-filter.
"koitappa ottaa FFDshow:n asetuksista audion purkamien pois päältä." Mistä tuo tarkkaan ottaen poistetaan?
mulla on sama ongelma että ääni vaan kuuluu alussa ja sitten häviää...mutta mikä olisi seuraava hyvä neuvo kun olen kokeillut jo tuota FFDshow:n asetuksista audion purkamien pois päältä mutta kun sekään ei auta joten onko hyviä neuvoja???
snippe: kait olet myös tehnyt tuon toisen viestin mukaan ja nostanut prioriteettiä? se on yleisin syy tuohon ongelmaan.
joo kyllä minä olen nostanut tuota directshow multimedia file reader prioriteettiä. mutta ei toimi silti...mikä mättää???
kiitos paljon se auttoi...äänet kuuluu todella hyvin mutta kuva on suoraan sanottuna perseestä kun ei ole kodekkeja,joten mikä on hyvä kodekki millä näkyy kuva hyvin???
osaisiko joku mahdollisesti kertoa että missä muodossa nerolla pitää polttaa mpeg cd-r:lle että näkyy dvd-soittimessa...kun avin on ensin muuttanu mpegiksi tuolla TMPGENC:llä??? video-cd:ksi kokeilin mutta ei toiminu..
TMPGENC onko tästä nopeampaa vastaavaa ilmaista softaa joka toimisi avi2svcd ohjelman kanssa... vai käytänkö tota? muuten hyvä mut kestää sen videon muuttaminen 6-9h.. :-(