TMPGEnc Plus 2.57.41.146 olen käyttänyt viikon verran mpeg-2 -> VCD konvertointiin. Olin jo ostamassa tuota softaa ja katso: eipä lue enää. Mpeg-1 konvertoinnit kyllä onnistuvat. Uudelleenasennettu PowerDVD sekä TMPGEnc, ei apua. Kokeilin kilpaileviakin softia, mutta TMPGEnc:n jälki on mielestäni parasta. Neuvoja vastaanotetaan....
Luepas ne 2.57:n manuaalit ja siinä aika selkeästi sanotaan tuosta MPEG-2:n lukemisen muuttumisesta verrattuna 2.56:een. VFAPI plugareiden järjestystä pitää ruuvata ja koneessa pitää olla joku kolmesta listatusta MPEG-2 -kodeekista (PowerDVD, Ligos tai Sony).
Kokeilin turhaan muuttaa directshown ja cyperlinkin prioriteettejä välillä -1 ja 2. Muuten oletusarvot. Mikä väärin ?
Jos tuo tuottaa hankaluuksia, niin voit aina kokeilla DVD2AVIlla avata sitä MPEG-2:sta ja tallettaa projektiksi, lähteehän se suttaamaan silläkin tavalla.
Ongelma ratkesi. Uusin PowerDVD v.4 Build 1811 ei ole yhteensopiva TMPGEnc Plus 2.57.41.146 kanssa. Kaikki aikaisemmat PowerDVD:n versiot toimivat moitteetta. Tämä ainakin minun ja kaverin koneella.