Olen vähän avuton näissä asioissa vielä ^^ Eli juuri avasin ensimmäisen tilini. Nyt esim myin huuto.netissä erään tuotteen, niin onko se ihan turvallista antaa ostajalle tilinumero? Onko se siis se normaali käytäntö? =) Eli se ei voi väärinkäyttää sitä milläänlailla? Anteeksi tyhmä kysymys
Voi sitä tilinumeroa jakaa tietysti netissä jos haluaa,mutta en nää siinä mitään järkeä Itse ainakin olen luovuttanut tilinumeroni monillekkin käyttäjille eikä niistä mitään ole koitunut. E:Kunhan et salasanaa anna niin kaikki on hyvin ^^
Pakko sitä tilinumeroa on antaa jos haluaa että tilille joskus rahaa laittaa muutkin kuin itse. Ei siinä ole mitään vaarallista antaa tilinumeroa, se on kuin osoite jonka avulla muut voi laittaa rahaa tälle tilille. Tietenkään ei kannata sitä laittaa julkiseen levitykseen vaan antaa vain sellaiselle joka sitä tarvitsee, esim juuri huuto.netissä maksujen yhteydessä. Luonnollisesti kaikki salasanat sun muut olisi tarkoistus pitää omana tietona =).
Myyjän pitää antaa tilinumeronsa huutonetissä, eihän sitä myymääsi tavaraa voi mitenkään muuten maksaa, sitäpaitsi se kuuluu huuto.net sivujen sääntöihinkin. Eikä tilinumeron luovuttamisesta mitään pahaa voi koitua, pelkästään sen avulla ei mitenkään voi tyhjentää tiliäsi. Itse myös olen jakanut tilinumeroni ties minne esim. huuto.net sivuilla, eikä myöskään mitään ongelmia ole ollut. Edit: Bluekkis ehti kirjoittaa samoja asioita ensin, mutta lukeepahan toiseen kertaan perään
Kuinkas kauan kestää ennen kun rahat näkyvät tililläni siitä kun maksaja ne on sinne maksanut? Asiaan ilmeisesti vaikuttaa jos maksaja on eri pankin asiakas kuin minä?
Jos on eri pankin asiakas, niin vaikuttaa kyllä. Esim. minulla on tili Sampossa ja saman pankin maksajan rahat näkyvät parissa minuutissa, mutta esim. Nordean kohdalla menee yleensä 2 päivää.
pari päivää jos eri pankiin menee rahat, myöskään viikonloppuna raha ei liiku minnekkään mistä tulee pari lisäpäivää normaalin viiveen lisäksi jos pahasti sattuu.