Moro. Olen alkanut miettiä näyttikseni vaihtamista uudempaan/lisä RAM.in hankkimista. Näytönohjaimeksi olen aatellut tätä http://www.jimmspc-store.fi/tuote/CGNX-GTS882DD , ja 2gb lisä RAMia. Minua vain mietityttää että olisivatko nuo järkeviä valintoja tähän koneeseen ja että kävisivätkö ne edes minun masiinaan? club 3D gf 8500gt pcie 512mb amd athlon 64 x2 5200+ am2 box asus am2 nf590sli mcp sata2 r 2 ocz ddr2 pc2-7200 sli 2gb kit nexus breeze case-400w silent +vista home prem.32bit Tuosta muistista haluaisin kuulla ehdotuksia. Esim. Mikä olisi hinta/laatu suhteeltaan paras vaihtoehto?
Suosittelen odottamaan pari viikkoa uusia Radeon HD4850 -näytönohjaimia, hinta arviolta 150-180e ja pieksevät 9800GTX:n. Myös Vista-ajurit ovat toimivammat Ratukoilla kuin GeHorseilla. Muistilisäystä et välttämättä tarvitse, mutta jos ostat, niin ota huomioon, että nykyiset muistisi toimivat DDR2-900:nä todennäköisesti latenssiasetuksin CL5-5-5-15, joten sun pitäis löytää muistit jotka kykenevät vähintään samoihin asetuksiin samoilla muistivolteilla, jotta suorituskyky ei laskisi hitaampien muistikampojen tasolle.
Okei, mutta tuli vain tässä mieleen että onko tuossa 32bit. vistassa mitään hyötyä noista kahdesta lisä gb.stä. Ja voisitko laittaa esimerkkiä, minkälaiset muistit hankkisin, koska nuissa muisti jutuissa olen ihan pihalla? Ja sitten vielä, uskotko että saisin nuo itse asennettua, niitten mukana-tulleilla ohjeilla. Koska en ole ennen itse lisäillyt osia koneeseen?
En tällä erää lähtisi lisäilemään muistia. Ja mitä tulee asennukseen, niin eihän sitä opi, jos ei kokeile. PC-komponenttien asentaminen on helppoa kuin heinänteko, kun sen kerran opettelee.
Sitten vielä tuli mieleen kun tuossa nykyisessä muistissani on tuo SLI niin eikö se viittaa jotenkin nvidiaan? jos niin toimiiko myös ATIn näyttiksissä.
Kyllä käy, kun keskusmuisteilla ei ole mitään tekemistä näytönohjaimen kanssa. Eli näyttiksen pitää olla vain samaan väylään sopiva kuin sun nykyinen eli PCI-E väylään
Ok kiitos vastauksista. mutta voisko joku viel ehdotella toho mun nyky-kokoonpanoon lisä-muistista. Esim. Minkä merkkinen ja mikä sopis tuohon/eikä ois nykyistä hitaampaa muistii?
Eipä tuohon tarvitse lisää muistia hommata, kun sitä on jo 2 gigaa Niin ja jos on 32 bittinen käyttis, niin se ei näytä kuin 3-3.5 gigaan asti muistia eli jos laittaa 4 gigaa muistia, niin kone näyttää että sitä on vain 3-3.5 gigaa
Okei, olin vain lukenut jostain että, esim. age of conanin huono toimivuus voisi johtua muistin puutteesta?=) kiits kumminkin!
club 3D gf 8500gt pcie 512mb amd athlon 64 x2 5200+ am2 box asus am2 nf590sli mcp sata2 r 2 ocz ddr2 pc2-7200 sli 2gb kit nexus breeze case-400w silent +vista home prem.32bit yksinkertaisesti. Käykö tuohon kokoonpanoon ATI radeon HD4870?
Kyllä pitäisi käydä toi HD 4870, mutta en ole varma että riittääkö 400w poweri(viisaammat korjatkoon)