Tietokonetta 400e budjetilla

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Polemaios 01.05.2012.

1. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Joo eli uutta tietokonetta olen ostamassa, kun vanha romu lahoaa käsiin. Budjetti on todella pieni eli 400e pystyn laittamaan koneeseen. Selailin tässä jotain tietokoneita nii pari löyty tuoho 400e budjettii, mut mietin et onko näistä oikee mihinkää, kun en kummiskaa ite niin kauheesti tiedä näistä asioista. Joten voisko joku asiasta tietävä valaista, et mikä näistä vaihtoehoista olis paras, ja mihi siinä riittää tehot? :D Perusvarmaa tietokonetta etsin jolla surffailu olisi helppoa eikä kokoajan jäätyilisi, myös joitain pelejä olisi mukava pelailla, kun tällä nykyisellä se ei oikein onnistu.
    Eli tässä näitä mitä löysin:

Eli mitä sanotte näistä, mikä olisi tehokkain? Ja myös kiinnostais nuo itse kasatut koneet, kun varmaa sais paremman samalla hinnalla jos kokoais osista itse? Mutta ei varmaa itellä löydy tarpeeksi taitoa tuohon kasaamiseen.. Mutta kiitos jo etukäteen jos joku vastaa :)

Viimeksi muokattu: 01.05.2012
  2.  
  3. Axu_

Axu_ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Pelikäyttö täytyy noiden kohdalla unohtaa heti kättelyssä. Missään ei ole sellaista näyttistä, jolla jotain pelattaisiin eikä prossussakaan ole kehumista. Netissä noilla surffailee ja officea pyörittää, ne kun eivät käytännössä mitään vaadi.

Konetta on myös paha kasata tuohon hintaan mistään, jos 400 euroon täytyy sisällyttää Win 7 (satanen) ja kasaus (30-50€), joten koneeseen jää pyöreästi sellainen 250€. Silläkään ei tykkiä kasata, mutta ehkä jonkinlainen paketti kuitenkin.

E:Tuossa halvin setti mitä sain kasattua Systemastoresta:
    Tekee Win 7:n ja kasauksen kanssa n. 450-460€.

4. Rasaz

Rasaz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tästä halvemmaks ei oikein pääse, jos jotain haluaa pelailla. Sata 3 ja usb 3 mukana, kohtalaisella näyttisteholla (6530d). Diablo 3, MW:t ja muut kevyet pelit toimii full hd resolla. Raskaampiin peleihin täytyy käyttää pienempää resoa.
    Poweri mikä tulee kopan mukana on tämä. http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_432_445&products_id=45648
    Ei kovin laadukas, mutta tossa käytössä pitäis kestää ihan hyvin.

Ota windows mukaan ja mahdollisesti kasaus, jos et jaksa itse kasata. Kasaus ei ole kovin vaikeaa, kunhan on varovainen ja seuraa ohjeita.
    http://www.youtube.com/watch?v=uUY0tP5jYIo

5. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Selvä, mutta luulis kuitenki et noi ois selvästi parempia kuin tämä mun nykynen, sillä tää on jotain 4-5 vuotta sitten citymarketista ostettu halpa 450-500e markettikone :O ja tälläkin on kuitenkin onnistunut jonkinmoinen pelailu, aina tosin huonoimmilla mahdollisilla grafiikoilla. Eli tässä nykysessä koneessa on:

NVIDIA GeForce 6150 näyttäri
    AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4000+ suoritin

joten onko noi koneet tehokkaampia toho mun nykysee verrattuna?

6. Rasaz

Rasaz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakin mun setti on reippaasti tehokkaampi. A4 APUssa on 6410d näyttiksenä, joka vastaa tehoiltaan intelin hd 3000, eli ei ole kovin tehokas.

7. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Mulla pitäis olla tallessa jossain tässä koneessa olevan Windows Vistan asennuslevyt yms, nii voisinko siinä tapaukses käyttää niitä ja laittaa sen käyttöjärjestelmän tähän uuteen osista kasattuun koneeseen? Ja jos kasaisin itse, eikä tarvisi ostaa uutta käyttöjärjestelmää nii siinähä säästäis aika paljon, nii saisko siinä tapaukses jo vähän paremman koneen kasattua sillä 400e budjetilla? :)

8. jjabi

jjabi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saisi, mutta jätä vista hyllyyn ja suuntaa katseesi syviin vesiin, aka. piratebay... =D Itse siis näin tekisin... Tai windowsinhan voit ladata waikka microsoftin sivuilta, ja poistaa sitten Remove WAT:illa vain tuo aktivointi shaiba...

9. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Oon nyt kallistumasa sitte ton itse kasatun koneen puoleen kun katsoin tuon Rasazin linkittämän videon (kiitos siitä), ja näytti jopa siltä että saattaisin onnistua itse kasaamaan tuon. Nyt kysysin vielä sitä kaikista tehokkainta pakettia, kun kasaukseen ei mene rahaa, eikä käyttöjärjestelmään. Eli budjettina olisi 400e, tolla voisi saada jo ihan ok paketin, vai?

EDIT: eli mitä tuosta Rasazin kokoamasta paketista kannattaisi parantaa kun tulisi n. 100e lisää rahaa käyttöön?

10. Rasaz

Rasaz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18

eli tämmönen? Oisko tässä sitten kaikki tarvittava? mites noi äänikortti, verkkokortti ja WLAN, mitä ne meinaa. Onko ne vaa jotain plussaa mitä voi ottaa?

12. jjabi

jjabi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Prossusta en menisi takuuseen. AMD:llä paremmat vaihtoehdot 100e hintaluokassa. Suosittelen säästämään 50e ja ostamaan tämän http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_7_9&products_id=32488 menee raha paljon parempaan settiin.

Ja emo esim tämä: http://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=1_14_150&products_id=47245

Voi tuntua hurjalta mutta pienellä panostuksella saa ihmeitä aikaan

EDIT: Äänikortit ja verkkokortit löytyy sisäänrakennettuna emolevystä. WLAN on langattomalle verkolle ja on ostettava erikseen muutaman euron lisäkortti jos se kiinnostaa.

13. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  14. jjabi

jjabi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en tuota ostaisi, kun pitää karsia kokoonpanosta. Pärjäilty hyvin itse "aktivoidulla" ja moraaliset seikat eivät haittaa.

15. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Siis kun meillä on tällänen netti missä on WLAN, että pystyy läppärillä vaikka olemaan langattomasti olohuoneessa, mutta tästä modeemista menee kuiteki nää piuhat tähä pöytäkoneesee nii siinä tapaukses ei vissii tuota WLAN lisäkorttia tarvi? Heh, sori jos tyhmä kysymys. Ja ei kyllä millään mahdu budjettiin nuo jjabin parannukset :( Joten voiko joku varmistaa tuon mun paketin, että onha siinä kaikki tarpeellinen, käyks noi osat yhtee jne.

Vingeri: ei löydy kyllä rahaa tuohon winukka 7 täl hetkel, mutta kyllähän tolla Vistalla alkuun pääsee, ja voi sitten myöhemmin päivittää vaikka seiskaan kun on rahaa? :)

16. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Jos sinulta ei löydy rahaa Windows 7 ostoon niin silloin Vistalla pärjää vielä jonkinaikaa. MS tukee sitä vielä vuoteen 2017 asti joten kiirettä ei sinänsä ole. Vistan käyttöä saa nopeammaksi kun asentaa kevyemmän virustorjunnan ( Esim Panda Cloud tai MSE) ja poistaa erillaiset lisäpalkit käytöstä.

Tuota wlan korttia et tarvitse, jos pöytäkoneellesi menee kerran verkkokaapeli..

17. jjabi

jjabi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Myös Linux eli Ubuntu on kokeilemisen arvoinen käyttöjärjestelmä, tukee monia Windows pohjaisia sovelluksia. Ilmainen ja saatavilla monia versioita. Tosin peli tuista en ole varma...

18. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ubuntu 12.04 LTS on toki yksi hyvä vaihoehto, mutta siinä pitää ottaa huomioon se että läheskään kaikki Windowsin pelit/sovellukset eivät toimi siinä ( Kuten mahdollinen MS Office, Adoben kuvankäsittelysoftat ym... peleistä Call of duty, ynnä muut uudet).

Ubuntu soveltuu hyvin perus nettiselailuun ja tekstinkäsittelyyn ( Libreoffice).

19. Polemaios

Polemaios Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Joo ei siinä tapauksessa sitä, kun juuri käytän näitä adoben softia paljon, esim photoshoppia, illustratoria ja after effectsiä. Mutta tosiaan tuohon ostoskoriin minkä kokosin, onko kannattava ja löytyykö kaikki tarpeellinen?

20. jjabi

jjabi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä Ubuntun ainakin jotkut version tukee Photshoppia yms. Jotkut myös MSO:ta. Ainakin pienen kikkailun jälkeen.

21. Robustus

Robustus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässäpä sulle 400 euron kone:

Niinkin lähellä kuin 607 eurolla saisit jo ihan kunnollisen koneen, johon voisit myöhemmin hankkia vielä erillisen näytönohjaimenkin. Tämä on siis jo hyvä kone, jolla
    voi jopa pelata, jos ei hae ihan huippuasetuksia.

Käyttikseksi sitten asentelet jonkin Linuxin version, kuten uusimman Ubuntun.

Jaa tämä sivu