Elikkä mä olen hankkimassa itelle konetta ja se kone tulis aika pitkälti pelaamiseen. Olen kasannut itselleni paketin jo, mutta ennen ostoa haluaisin kuulla teiltä, että onko siitä mihinkään ja sen, että onko osilla joitain yhteensopimis ongelmia. Kotelo: Iso MUSTA ATX torni (DA-01B-D), 360W, 6x5.25,(2+6)x3.5 Emolevy: GB 7VT600-1394 ATX SA,AGP8x,5xPCI,3xDDR,,AC97,LAN,SATA Prosessori: AMD XP 2700+ Athlon, 2.17GHz, 333MHz, SocketA BOXED Muisti: Elixir/Nanya DDR 512MB PC-400 Kiintolevy 2: Maxtor 80GB SATA150 7200rpm 8MB DMPlus9 Korppuasema: Sony 1.44MB FDD Optinen asema 1: Lite-On combo 16xDVD/48x24x48x CD-RW, bulk Näytönohjain: Connect 3D Radeon 9600 XT 128mt AGP8X DVI TV out Niin, ja tarviiko tuo enää muuta toimiakseen. Näyttö, näppis ja hiiri on omasta takaa. Kiitos vastanneille jo etukäteen. Edit: Tuo näytönohjain piti vaihtaa 9600 pro:sta 9600 XT:hen
Eipä juuri.. siinäpä näyttäs tarpeellinen olevan.. tosin korppua enää harvoin tarvii mut eipä tuo juuri mitään maksakkaan..
Näyttiksen vaihtaisin Connect 3D Radeon 9800SE AIW-korttiin. Saisit TV-ominaisuudet ja mahdollisesti pystyy modaamaan Radeon 9800 PRO-kortiksi. Hintaeroa ei kuitenkaan paljoa ole.
Tuolla polttavalla hintaa 50-70 € ? kun ~100€ saa jo polttavia dvd-asemia. Kannattaa heti ostaa niin ei jää sit kaduttaa myöhemmin. Ite kyl valitsisin P4:n prossun jos olis vaihtoehtoja.
juu Pentium 4c HT 2.6Ghz fsb800 ei oo enää kallis.. 2x256mt ddr400 ja joku 865pe sarjan emo niin on aika edullinen paketti. ja tehookin löytyy kivasti +kellotus lisää. Toi HT-tuki on kyl kiva jutska.. =)
No mä en kuiteskaan sitä kellottamassa ole niin siltä kannalta sitä ei kannata ajatella. Oisko tuossa P4:ssa sitte mitään suurempia eroja kun vertaa AMD:hen? Ja miten pelit suunnilleen tulis pyöriin tuolla kokoonpanolla?
Eipä noilla penoilla ole paljoa teho eroja amd:n prossuihin, jokatapauksessa kaikki erot on niin pieniä (kumpaankiin suuntaan) että niitä tuskin huomaa... Noita AMD:n pr-numeroita voi hyvin käyttää vertailussa siten että AthlonXP 3200+ ~ 3.2GHz P4b ~ 3.0GHz P4c kun taasen Athlon64 3200+ ~ 3.2GHz P4c (P4b:llä 533fsb, P4c:llä 800fsb)
Tuon emolevyn vaihtaisin nForce2 emoon. Esim. Abit NF7-SL V2.0 tai Asus A7N8X Raid DeLuxe Sitten tuo virtalähteen merkki/valmistaja olisi hyvä selvittää, ettei ihan mitä tahan virtalähdettä osta. Ja 120 G kovalevy ei ole juuri 80 G kalliimpi ja ainakin Seagate, Samsung ja WD antaa 120 G kovoille 3 vuoden takuun.
P4c:ssä on HT-tuki joka on hyödyllinen.. Viimeks viimeviikolla kaatu softa mulla ja kone ei tiltannut koska se ei vienyt kuin 50% koko koneen tehosta..ja 100% "toisesta prossusta" ilman HT-tukee kone olisi ollut ihan jumissa. mut muuten ei juuri teho eroo huomaa.. itsellä löytyy molempia kokoonpanoja sekä AMD että Intel pohjeisia.
Vielä sen verran voisin lisätä, että jokaisella noista osista on 48kk takuu. Osaatteko sanoa, että miten tuolla kokoonpanolla tulee pelit pyörimään, esim. nfsu? Tai siis millä resoluutiolla peli pyörisi pätkimättä?
no esimerkiks mulla on, Amd (joku +1700xp kai?) 1.47ghz jossa on vahna gforce2 ja NFSU toimii sillä 800x600 "high asetuksilla" moitteetta ilman pienintäkään pätkäsyä... mutta kas kumma jos muissa peleissä tulee savua vastaan...
Taitaa olla hiukan 9600 Pro:ta nopeampi ja mukana [bold]pitäisi[/bold] tulla lippulappu jolla saa lunastaa Half-Life 2, kun se ilmestyy. Ja tuo emo kannattais vaihtaa, varsinkin kun et ilmeisesti osta erillistä äänikorttia. nForce2 emoista ainakin Abit NF7-S(L) V. 2 ja Asus A7N8X Raid DeLuxe V. 2 emoissa on laadukas integroitu äänikortti (SoundStorm). Soundstormista juttua: http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=20&thread=283030
Tuntuu tyhmältä kysellä koko ajan, mutta mistä mä voin tietää sen, että onko esim Abit-NF7-emo yhteensopiva muiden osien kans? Ja sitten se, että onko tuon Radeon 9600XT:n ja Radeon 9800 pron ero niin suuri, että kannattas maksaa paljon enemmän?