Eli minun tietokoneeltani tulee äänilähtö (S/PDIF) joka on siis se coaxial kaapelilla eli yhdellä RCA johdolla kytkettävä johonki vahvistimeen. Ja kun kotiteatterissani eli Philipsin LX3700D on sisääntulona juuri tuommonen coaxial RCA johdolla kytkettävä S/PDIF paikka. Mutta nyt kun kytken tietokoneesta S/PDIF lähdöstä tuohon LX3700D kotiteatteriin sen johdon, niin mitään ääntä ei tule. Olen kokeillut vaikka ja miten säätää kotiteatterista niitä source säätöjä mutta ääntä ei vain tule. Ja koneelta kuitenkin se ääni lähtee koska kaikki äänikortin ajureitten asetukset on kohillaan jne. Eli mikä mahtaa nyt olla vikana? Eli minusta tuntuisi että tuo kotiteatteri ei jotenki mene oikeaan source kohtaan että saisi sen äänen kuulumaan tai jotenki tuollain. Eli niitä source vaihtoehtoja on: FM, AUX-ANA, TV/AV ja DISC. Ihan sama minkä nuista valitsen niin ei ääntä tule. Eli mikä olisi ongelma??? Ja valitettavasti olen saanut hukattua ohjekirjan eli siitä en voi katsoa mitään tietoa. Ja kotiteatterin etupaneelissa on yksi nappula josta en ole saanut mitään käsitystä mitä se tekee eli nappulassa lukee (PROG). Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Luultavasti se on tuo AUX sisääntulo. Katsoppa sitten vahvistimen asetuksista, että aux tulon kohdalla on sisääntulona optical in eikä analog in. Se pitäisi siis saada tuolle optical in:lle. Tuossa lukeekin AUX-ANA. Se pitäisi saada vaihdettua AUX-opt. Tai sitten se on joku muu kanava mihin tuo optinen sisääntulo tulee...