[bold]Terve[/bold] Siis olen tässä ite miettinyt semmoista kauan aikaa. Ku minulla on tuo tietokoneen kotelon sivulevy aina auki. Ja siellä näkyy kaikki hilpitöörit. esim: tuuletin Jos vaikka minulla osuisi jalka taikka sormi siihen tuulettimeen, niin leikkaako se sormen poikki vai tekeekö se mukavan haavan sormeen, taikka menee vaan luuhun asti. Sanotaanko, että se olisi semmoinen perus tuuletin.
Ja olet niinkun tosissasi vai onkos kyseessä omituisen huumorin kukkanen??? Ei kannata kattoa leffoja liikaa niistä saa vaikutteita... Törkkää sormi vaan siihen propeliin niin huomaat että kyllä se sormi on siinä senkin jälkeen...
Juu.. Eihän tuo edes kirpaise. Korkeintaan tuulettimen moottori kärähtää tms. mutta ei siitä mtn haavaa edes tule
Kun kyseessä on kotelotuulettimet niin ei kypärää tarvitse pitää ja pään irtoamista pelätä, ei edes sormen
hhehehehehehe..... mie nauran.. no kiitän tiedoista..... mutta en mie viitti kosketella kokeilu mielessä joo mie kysyin ihan huvimielessä.. mutta piti saaha varma vastaus heheh...kyllä niitä leffoja tulee katottua joka päivä.
Joo, tuskin tuollaisella pikkuflektillä pysyvää vahinkoa saa aikaiseksi, mutta voi se aika hyvin kirpaista jos sopivassa kulmassa napsahtaa sormeen. Ja sormen voi myös onnistua saamaan siipien ja kehyksen väliin ikävästi, tai terävät siiven reunat voivat viiltää ihon rikki. nimim. kokeiltu on Ja isommat 10-20 W:n tuulettimet voivat jo oikeasti olla vaarallisia tai ainakin erittäin epämiellyttäviä.
Itseasiassa ei kannata työntää sormea, tai nenää mihinkään pyörivään laiteeseen. [bold]VAARA[/bold] [bold]VAARA[/bold]