Tietokoneen skannaus

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat - HijackThis -logit -osiossa. Ketjun avasi TomppaL 30.03.2011.

1. TomppaL

TomppaL Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei.
    Voisitteko neuvoa millä ohjelmilla mun tulisi ajaa mun kone läpi kun olen havainnu sielä erilaisia haittaohjelmia.
    Varmasti on myös niitä joita en oo edes vielä havainnu.

Hyvä esimerkkinä: TrayApp. Mulla ei mitään käsitystä mistä se on tullut ja mikä se tarkalleensa on?

En oikein tahdo luottaa tuohon pelkkään F-secureen joten haluaisin nyt teiltä apua.

Eli millä ohjelmalla suosittelette mun ajamaan koneelle skannauksen ja millä ohjelmalla suosittelette poistamaan.
    Kiitos paljon jo etukäteen.

Niin joo.

Jäi tähän liittyen mainitsematta että sama ongelma kuin fc1893:lla 4.12.2010.
    Tuon Clenerin olen jo ajanut ja tehnyt muutkin toimenpiteet mitä fc1893:n oli käsketty tehdä mutta ongelma ei silti poistu.

Ja ongelma menee näin: (kopioitu fc1893:lta)

1. Poistan turhaksi jäänyttä ohjelmaa (Sony Vegas pro 10),josta on trial mennyt umpeen, lisää tai poista -sovelluksen avulla ohjauspaneelista.

2. Poistaminen on hidas ja lopulta "jökkää" aivan latauksen lopussa.

3. Onnistun kuitenkin painamaan cancel, mikä ei vaikuta tilanteeseen.

4. Joudun lopettamaan poistamisen tehtävienhallinnan kautta

5. Tämän jälkeen huomaan, että koko D-aseman Program files:n sisältö, jossa kyseinen ohjelmakin oli, on hävinnyt. Olisiko sillä ollut vaikutusta asiaan, että poistettava ohjelma ei ollut omassa alikansiossaan program filesin jälkeen, kuten muut ohjelmat, pelit ym. tiedostot, jotka katosivat? Tavaraa lähti n. 30 gigaa...

6. En keksi muuta vaihtoehtoa, kuin yrittää järjestelmän palautusta (kyseessä XP, joten apuohjelmat, järjestelmätökalut jne.)

7. Järjestelmän palautus toimii itsessään normaalisti, ja lopuksi kone ilmoittaa järjestelmän palautuksen onnistuneen.

Kuitenkaan:

-Tiedostot ja ohjelmat eivät ole palautuneet
    -Aina käynnistäessäni koneen aukeaa Windows Installer -ohjelma ja "TrayApp"
    -"Please wait while Windows configures TrayApp"
    -"The feature you are trying to use is on a CD-ROM or another emovable disk that is not available"
    -Johtuuko tämä jonkin tärkeän ohjelman häviämisestä?

-Jonkin kerran kerta on tullut myös "smart web printing" ja latausta.

Kysynkin;

-Onko mitään mahdollisuutta saada menetettyjä tiedostoja takaisin (kaikki neuvot kelpaavat), vai onko tuollaisen tietomäärän palauttaminen ollenkaan mahdollista?

-Mikäli ei, voinko tehdä jotain muuta tilanteen korjaamiseksi?

-Onko kyseessä virus vai muunlainen "windowsin moka?"

Viimeksi muokattu: 30.03.2011
  2.  
  3. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68

Jaa tämä sivu