Tietokoneen näyttö musta

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Minun 02.02.2008.

1. Minun

Minun Guest

Aina kun käynnistän tietokoneen nykyään niinei kuulu äänimerkkiä ja näyttö on musta. Vähän ajan jälkeen tuulettimet sammuvat ja ei tapahdu mitään. Kun katkasen virran ja kokeilen käynnistää uudestaan niin käynnistyy aivan moitteettomasti. Mistä johtuu?

2.  
  3. drzipper

drzipper Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko konetta mahd. ylikellotettu? BIOSin asetuksia säädetty? Ainakin osassa emolevyistä on sellainen ominaisuus, että jos bootti epäonnistu, niin BIOS ottaa oletusasetukset käyttöön ja kaikki taas toimii.
    Myös voi olla, että virtalähde ei ole tarpeeksi tehokas.

4. Minun

Minun Guest

Tietokonetta ei ole ylikellotettu, biossiin ei ole koskettukaan ja tietokoneen sisäisiä mlaitteita ei ole lisätty.

5. nurmoosta

nurmoosta Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Katkaisetko virran myös virtalähteeltä tai otatko verkkojohdon seinästä sammuttaessasi koneen vai pelkästään etupaneelin painonapista?

Joidenkin virtalähteiden pitää olla virrallisena hetki ennen painonapin käyttöä.

Myös virtalähteen tai emon kondensaattorit saattavat aiheuttaa ko. häiriön.

6. Minun

Minun Guest

Pelkästään virtanapista.

7. nurmoosta

nurmoosta Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Voisit ihan tarkistella liitokset(näytönohjain kunnolla kiinni ,johdot,yms) jos on vanhempi kone niin saattaa olla "hapettumia" liitännöissä. Myös pölyt voi putsata.
    Mahdollista myös kuvauksesi perusteella että kovalevy alkaa olla tiensä päässä; tarkistus olisi paikallaaan.

Jaa tämä sivu