mulla olisi sellainen kysymys kun mun tietokoneen muistin käyttö näyttää että muistin varaus on esim. 420mt ja kun katson tietokoneen prosessit tehtävien hallinnasta niin ei pitäisi olla muistin käyttö kuin 200 mt korkeintaan... eli millä ohjelmalla tai mistä näen mun koneella pyörivät prosessit kokonaisuudessaan?? tehtävien hallinta näyttää 42 prosessia... mutta ei pitäisi kuluttaa muistia 400mt:tä?? mitkä muut koneella rasittaa muistia kuin prosessit?? ei silleen hätää minulla kun on 1gt muistia mutta tuli nyt vaan tollanen ongelma mieleen...
Mistä saat tuon erotuksen? Näyttääkö se tehtävienhallinta tuon 420 vai 200M, tai mistä päättelet, ettei voisi olla enempää?
se näyttää tuon 420... mutta kun siinä näkyy ne prosessit ja niiden perässä se muistin käyttö niin ne kun laskee kaikki yhteen niin ei tule kuin noin 200mt
Ottaa myös se Virtual Memory kohdan mukaan siihen, se näyttää oletuksena sen keskusmuistin ja swapin yhteiskäytön ja prosessit näyttää vain keskusmuistin käytön, tämän takia tuo ero. http://www.askdavetaylor.com/how_can_i_fix_too_little_virtual_memory_in_windows.html
Välimuistin käyttö pitää myös muistaa. Eli järjestelmä jättää talteen muisteille tietoja joita se on käsitellyt vaikkei se enää tarvitsisi niitä. Voihan olla että pian tarve taas ilmenee ja jos ne tiedot löytyy muisteilta, homma käy nopsasti. Virtuaalimuisti on käsittääkseni levyvälimuistia eli kiintolevyllä olevaa. Hitaampaa. jos paljon sen tarvetta niin paras ostaa muistia lisää.