Hei. Siitä on noin vuosi kun ostin Hp G7-2250 w8 kannettavan. ( 1 kuukausi takuuta vielä jäljellä) Eli ongelmana koneessa on ilmennyt sen kova äänisyys joka voi alkaa milloin tahansa koetta käyttäessä ( pelatessa peliä tai pelkästeen netissä) Mitä olen itse katsonut niin esim tälläisten pelien: Mount&blade warband, Shogun 2 total war pitäisi toimia koneella hyvin ja niin ne toimiikin ainoa ongelma on vain koneen törkeän kova melu joka lähtee varmaan tuulettimesta. Olen soittanut hp:n tukeenkin tästä, mutta siellä on niin surkea palvelu, että ei siitä mitään tullut. Meinasin lähettää sen sinne katsottavaksi, mutta sanoivat velottavansa siitä, jos koneesta ei mitään löydy joten en lähettänyt. Nyt kun takuuta on vielä voimassa niin ajattelin kysyä täältä, että kannattaisiko lähettää huoltoon. Siitä melusta vielä, että se välillä kuulu keittiöönkin saakka joka kuitenkin on noin 10 metrin päästä koneen olin paikasta.
Kone täynnä pölyä joten se meinaa ylikuumentua ja tuulettimet huutavat siitä syystä. Joissakin koneissa koneen puhdistus on lasten leikkiä, mutta HP:n tapauksessa tuskin. "Huutamista" lisää sekin, että kone on täynnä HP:n roskaohjelmia. Voithan sää kysyä että meneekö koneen puhdistus takuun piikkiin? Mulla siitä ei ole tietoa. Helpoimmillaan vaikeasti avattavan koneen saa puhdistettua pölynimurilla tai ostamalla kaupasta purkin paineilmaa. Ei varma keino, mutta on ainakin helppo yrittää
Jos ääni on todella poikkeava ja takuuta on jäljellä, ei kun siltä seisomalta takuuta selvittämään jos tuolla imuri konstilla ei asia korjaannu.
Juu, siis unohdin mainita että pölystä tai mistään ohjelmista ei pitäisi ongelma johtua. Kone on putsattu ja ei mitään rasittavia ohjelmiakaan pitäisi juuri olla.
Läppäreiden perisynti, lämpöongelma. Tuo koneesi on ajan saatossa liian raskaassa käytössä paistanut lämpötahnansa (vai onko tuossa ns. themopadit?) piloille, jolloin lämmön poistaminen ei toimi enää suunnitellulla tavalla. Koita saada takuuseen. Jos pelaamista ahkerasti harrastat, niin hommaa sitä varten pöytäkone, mitään läppäriä ei siihen käyttöön voi suositella juurikin yllä mainitusta syystä.
Etenkään HP:n läppäriä ei kannata hommata pelaamiseen tai muuhunkaan vähänkään raskaampaan käyttöön tästä syystä. Nuo ongelmat kun ovat turhan tavallisia. Ei muuta kuin takuuseen vaan. Seuraavalla kerralla sitten joudut itse korjaamaan tuon ongelman.