Tietokoneen kovalevyssä vikaa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Sakari_79 28.06.2011.

1. Sakari_79

Sakari_79 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, olen aivan uuno näiden tietokoneiden kans joten tarvitsisin apua. Olen käyttänyt pulivuotta Compaqun konetta jossa Windows seiska käyttis ja nyt siihen on iskenyt joku vika. Käynnistäessä siihen tulee jotain hössötystä kovalevyistä ja tämmöinen viesti:

3rd master hard disk: Hard disk failure is immiment. Please back up your hard disk and have it replaced.

Tämän jälkeen pystyy painamaan F2:sta ja jatkamaan mutta n.3 min siitä kun olen päässyt kirjautumaan käytäjälleni kone jumittaa täysin.

Eli miten tämän ongelman kanssa jatkaa; pystyykö konetta jotenki korjaamaan vai pitääkö vaihtaa kokonaan?

Kiitos avusta jo etukäteen!

2.  
  3. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Takuuhuoltoon jos on vain tuon ½ vuotta vanha??

4. admins

admins Guest

Oisko USB-levy/-tikku kiinni koneessa ?

Jos ei mitään ulkoista ole kiinni, S.M.A.R.T kiintolevyn tarkistus varmaan hälyttää vikaantuvasta levystä. Sen voi bioksesta laittaa pois päältä siksi aikaa kun yrität varmuuskopioida tiedostosi talteen, jos toimii enää ollenkaa.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.06.2011
  5. Sakari_79

Sakari_79 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, otin tuosta koneesta irti nyt hiiren ja näppäimistön USB-vastaanottimen, muttatuota näinhän siinä kävi että kone käynnistyi normaalisti :) ongelmaksi jäi saada hiiri ja näppikset liitettyä koneeseen, paree viedä huoltoon..

Jaa tämä sivu