Tietokoneen kaiuttimet

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi olvi03 17.04.2008.

1. olvi03

olvi03 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kuuntelen paljon musiikkia tietokoneelta. Mikä kaiutinpaketti olisi laadultaan hyvä eikä kuitenkaan kovin kallis? Saako tavallisia stereon kaiuttimia mitenkään liitettyä tietokoneeseen?

2.  
  3. Seeds

Seeds Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Monet pitävät näitä Behringerin Genelec-vaikutteisia monitoreja hintansa nähden hyvänä. Sitä en tiedä, onko 300 euron hintaluokka vielä kysyjälle "kovin kallis".

Toisaaltahan aidot Genelecit säilyttävät hyvin jälleenmyyntiarvonsa ja kestävät kotona helposti parikin kymmentä vuotta, joten niidenkin hintaa voi toisaalta pitää kohtuullisena, vaikka hankintahinta välillä melko kovalta vaikuttaakin.
    Esim. halvimman pään 8020A maksaa n. tuplasti em. Behringeriin verrattuna, mutta on myös selvästi tarkempi ääneltään ja on toteutettukin huomattavasti laadukkaammin.

Tavalliset stereoiden kajarit saa kiinni tietsikkaan, kun väliin kytkee jonkun vahvistimen (vaikka ne stereot).
    Stereoiden kajarit eivät kuitenkaan ole tarkoitettu kuunneltavaksi kovin läheltä - jos kajarit ovat vain n. metrin päässä korvista koneen ympärillä, joku ns. lähikenttämonitori (kuten nuo edellä mainitut) on parempi lähtökohta hyvään ääneen.

5. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mikäli varaa niin hommaa noita wipe2000:n suosittelemia kaiuttimia. Itse suositan Behringerejä, Genelecit o sairaan kalliit mutta todella hyvät. Mutta jos haluat mennä vähemmällä niin sijoita tuohon Logitech :iin. Itselläni on ollut Logitech :n 2.1 tässä nyt kohta 4 vuotta. Ne on kestäviä ja laadultaan hyviä.

6. iia_

iia_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on Tivoli Audio PAL, joka on helppo kytkeä kannettavaan (ja yhtälailla pöytäkoneeseenkin tietenkin) ja lisäksi se toimii cd- ja mp3-soitinten kaiuttimena makuuhuoneessa. Tietenkään se ei ole mikään varsinainen tietokoneen kaiutin, mutta ääntä riittää parinkymmenen neliön huoneeseen oikein hyvin ja äänenlaatu on oikein oiva tai oikeastaan uskomaton laitteen kokoon nähden. Yhtä hyviä vars. tietokoneen kaiuttimia ei kyllä sillä hinnalla saa. Se on vain yksi kaiutin, stereoääntä saisi Model Two:sta, mutta itse en ainakaan kaipaa stereoääntä näin läheltä ja pienessä huoneessa kuunneltaessa. En olisi alun perin älynnyt hankkia tuota, jos olisin ollut etsimässä vain tietokoneen kaiuttimia, mutta olen havainnut sen oikein erinomaiseksi siihen(kin) tarkoitukseen!

7. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kuuntele noi Behringerin skopet niin kyllä model two on siinä vaiheessa kakkonen. Täähän on vaan mielipide, ei väittelyn aloitus :) Itse olen molempia kuullut. Model two liikkeessä kylläkin ja Behringerinherit kotistudiossa.

Itse haluaisin noi model two:t hankkia koska niissä on laadukas radio samassa ja ne ei tarvitse olla missään tietokoneessa kiinni.

Viimeksi muokattu: 18.04.2008

Jaa tämä sivu